اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی سنندج خبرداد:

آغاز طرح جمع‌آوری اطلاعات بهره‌برداران کشاورزی در سنندج

خبرگزاری فارس: مدیرجهاد کشاورزی شهرستان سنندج از آغاز طرح جمع‌آوری اطلاعات بهره‌برداران کشاورزی از طریق ثبت‌نام در سامانه هوشمند شناسنامه بهره‌بردار در این شهرستان خبرداد.

آغاز طرح جمع‌آوری اطلاعات بهره‌برداران کشاورزی در سنندج
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدفرید سپری ظهر امروز در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی ثبت‌نام کشاورزان در سامانه هوشمند شناسنامه بهره‌بردار با حضور شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی در سنندج، اظهار داشت: گذر از کشاورزی سنتی و حرکت به سوی کشاورزی مدرن امروز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده است.
وی با اشاره به ایجاد پایگاه جامع بخش کشاورزی، تصریح کرد: با ثبت‌نام کشاورزان در این پایگاه تمامی خدمات از جمله توزیع سم، کود، بذر، تسهیلات بانکی، امور دامپزشکی، تعاون روستایی، منابع طبیعی و غیره از این طریق انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: با اجرای این طرح دیگر لازم نیست کشاورزان برای انجام کارها و تقاضاهای خود پروسه طولانی مدت و وقت‌گیر تشکیلات و نامه‌های اداری را طی کنند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنندج گفت: طرح جمع‏آوری اطلاعات بهره‏برداران بخش کشاورزی در فاز اول از طریق خوداظهاری انجام خواهد شد.
سپری عنوان کرد: در فازهای بعدی صدور اسناد مالکیت کشاورزان، توزیع نهاده، سم و بذر و سایر موارد خدمات از طریق اطلاعات وارد شده کشاورزان انجام می‌گیرد.
وی با بیان اینکه هویت کشاورز با ثبت‌نام در این سامانه برای جهاد مشخص خواهد بود، افزود: افرادی که در این سامانه ثبت‌نام نکنند از نظر جهاد کشاورزی کشاورز محسوب نشده و از تمامی خدمات و تسهیلات این سازمان محروم خواهند شد.
وی ادامه داد: برای یکپارچه سازی و انجام به موقع و خوب این کار از توان و ظرفیت مناسب بخش خصوصی که دارای نیروهای توانمند تحصیل‌کرده هستند، استفاده کرده‌ایم.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنندج تصریح کرد: اعضای شرکت‌های خدماتی باید با مراجعه و همکاری امامان جماعت، اعضای شورا و دهیاران روستاها مردم را به ثبت‌نام در این سامانه ترغیب کنند.
سپری آخرین مهلت ثبت‌نام در این سامانه را پایان مهرماه جاری عنوان کرد و گفت: از همه کشاورزان تقاضا می‌شود با توجه به فرصت‌های باقی مانده به اعضای شرکت‌‌های خدماتی حاضر در روستا، دفاتر خدمات فناوری اطلاعات (ICT) ،شهری و روستایی یا کافی‌نت‌ها مراجعه و مشخصات خود را ثبت کنند.
وی آدرس اینترنتی سامانه هوشمند شناسنامه بهره‌بردار www.shenasnameh.maj.ir ذکر و اضافه کرد: کشاورزانی که خود دسترسی به اینترنت دارند می‌توانند به این سابت مراجعه و خود مراحل ثبت‌نام را انجام دهند.
وی بر داشتن سرعت و دقت در وارد کردن اطلاعات از سوی شرکت‌ها تاکید کرد و افزود: به صورت موردی این کار در سنندج آغاز شده و تاکنون بیش از 200 بهره‌بردار ثبت‌نام کرده‌اند ولی از امروز به صورت جامع در سطح شهرستان آغاز می‌شود.
وی تعداد بهره‌برداران بخش کشاورزی شهرستان سنندج را حدود 25 هزار نفر ذکر کرد و یادآور شد: 20 شرکت خدمات فنی و مهندسی در این طرح با جهاد همکاری دارند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول