اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با همکاری بخش خصوصی صورت گرفت؛

آغاز به ساخت نخستین پارکینگ تشویقی شهرداری شیراز

خبرگزاری فارس: نخستین پارکینگ تشویقی با استفاده از امتیازات شهرداری شیراز با مشارکت بخش خصوصی در بلوار کریم‌خان زند این شهر ساخته می‌شود.

آغاز به ساخت نخستین پارکینگ تشویقی شهرداری شیراز
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری شیراز، محمد خداشناس مشاور شهردار شیراز در پروژه‌های ویژه اظهار کرد: این پارکینگ در بلوار زند در زمینی متعلق به یک سرمایه‌گذار با موقعیت مسکونی، تجاری و با استفاده از امتیازات تشویقی شهرداری احداث می‌شود.
وی با بیان اینکه شهرداری شیراز در قبال سه سطح پارکینگ یک سطح تجاری برای مالک آن محاسبه کرده اما این مالک با طراحی شش سطح پارکینگ دو سطح تجاری دریافت کرده است، گفت: مساحت کل اعیانی این پروژه 8 هزار و 692 مترمربع است که از این مقدار 6 هزار و 519 مترمربع به ‌عنوان پارکینگ و 2 هزار و 173 مترمربع به عنوان فضای تجاری ناخالص در نظر گرفته شده است به طوریکه بیش از 217 واحد پارکینگ ساخته می‌شود.
خداشناس افزود: شهرداری شیراز لایحه پارکینگ‌سازی تشویقی در سال 87 را تدوین و به تصویب شورای اسلامی شهر رساند.
این مسئول در ادامه گفت: در این لایحه شهر شیراز به سه پهنه A ، B ، C تقسیم می‌شود که پهنه A مرکز شهر، پهنه B خیابان‌های اطراف مرکز شهر و پهنه C مراکز کم‌برخوردار و حاشیه شهر بوده و شهرداری برای هر پهنه امتیازات تشویقی ویژه‌ای برای پارکینگ‌سازی در نظر گرفته است.
مشاور شهردار شیراز تصریح کرد: به سرمایه‌گذارانی که دارای اراضی بالای یک‌هزار و 700 مترمربع هستند در پهنه A در قبال رعایت سه سطح پارکینگ با صد درصد سطح اشغال یک سطح تجاری داده می‌شود اما این در حالیست که در پهنه B به دلیل ترافیک و ارزش افزوده کمتر با رعایت دو نیم سطح پارکینگ یک سطح تجاری در نظر گرفته شده است.
خداشناس ادامه داد: در پهنه C که کمترین ترافیک را دارد و همچنین ارزش افزوده نسبت به دو پهنه کمتر است به ازای احداث دو سطح پارکینگ یک سطح تجاری در نظر گرفته می‌شود و در سه پهنه شهر در صورتی که کاربری مسکونی و تجاری باشد 50 درصد سطح پارکینگ به صورت مشاع در اختیار شهرداری بوده و چنانچه کاربری خدماتی باشد، صد درصد پارکینگ متعلق به شهرداری است.
وی اضافه کرد: در حالت نخست شهرداری فقط نظارت پارکینگ را بر عهده دارد و بهره‌برداری متعلق به سازنده است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول