اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اعضای شورای شهر اردبیل:

سبلان سبز به تعهد احداث پارکینگ‌ خود عمل کند

خبرگزاری فارس: در جلسه شورای شهر اردبیل اکثر اعضای این شورا، شرکت سبلان سبز را مکلف کردند تا به تعهد احداث پارکینگ در مجتمع خدماتی و تجاری مروارید عمل کنند.

سبلان سبز به تعهد احداث پارکینگ‌ خود عمل کند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه که با حضور شهردار، ‌اعضای شورای شهر و تعدادی از خبرنگاران برگزار شد، بعد از دقایقی رایزنی، اعضا در صورتی به صدور پایان کار این پروژه رای دادند که شرکت سرمایه‌گذاری سبلان سبز اردبیل به تعهد احداث یک‌هزار متر‌مربع پارکینگ در گاراژ علیزاده اردبیل عمل کرده و به احداث آن اقدام کند.
شهردار اردبیل در این جلسه با بیان اینکه این شرکت به تعهدات خود در پرداخت عوارض و پروانه ساخت به خوبی عمل کرده است، اظهار داشت: ما باید با دیدی حمایتی از سرمایه‌گذاران حمایت کرده و با جذب سرمایه‌های آنها به توسعه شهر کمک کنیم.
صدیف بدری افزود: این شرکت به عنوان سهامی عام شرکتی است که با سرمایه‌های اهالی استان اردبیل شکل گرفته و در سال‌های گذشته به دلیل اجرای برخی پروژه‌ها در شهر‌های مختلف دچار مشکل مالی شده به طوری که اخیرا نیز بر این مشکلات افزوده و این مجموعه حتی قادر نیست حقوق کارکنان خود را نیز پرداخت کند.
وی خاطرنشان کرد:‌ ما نیز در تعهد خود قید کردیم که این شرکت از بابت مجتمع مروارید یک هزار متر‌مربع پارکینگ به شهرداری بدهکار است و قرار است در آینده با احداث پارکینگ علیزاده به این تعهد خود عمل کند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سخنگوی شورای شهر اردبیل نیز در این جلسه در مخالفت با اقدام سبلان سبز در تعیین تکلیف نکردن پارکینگ اختصاصی پروژه اضافه کرد:‌ ما نباید با این مصوبات به توسعه شهر و خواسته مردم عمل نکرده و بی‌احترامی کنیم چرا که صاحبان این شرکت و مجتمع حتی حاضر به پاسخگویی به شورا و شهرداری در مورد تعیین تکلیف پارکینگ نیستند و هیچ ضمانتی را برای اجرای تعهدات خود در آینده نمی‌دهند.
نادر فرزانه بیان داشت:‌ کارگزاران این شرکت با دور زدن قانون و برخی اهمال‌کاری‌ها حتی قصد داشتند فضاهای مشاع را نیز در قالب پارکینگ برای ما توجیه کنند در حالی که بیش از هزار متر‌مربع باید در این مجموعه برای تردد راحت مردم پارکینگ احداث می‌شد تا مردم نیز گرفتار و درگیر مسائل پارک و توقف خودرو خود نمی‌شدند.
بعد از رایزنی‌های مختلف در این زمینه با موافقت شش نفر از اعضای شورا و مخالفت سه نفر نامه و درخواست شهرداری مورد تصویب قرار گرفت.
 
*تخفیف خبرنگاران در کسب پروانه ساخت و ساز همیشگی برقرار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای شهر اردبیل نیز در این جلسه با قدردانی از زحمات خبرنگاران در مورد درخواست ارائه 20 درصد تخفیف به خبرنگاران از بابت عوارض ساخت و ساز و دریافت پروانه ساختمانی اظهار داشت: قصد داریم ارائه این تخفیف را همچون قشر فرهنگیان برای خبرنگاران نیز در ایام مرداد ماه همیشگی و دایمی کنیم تا همه ساله بتوانند از مزایای مصوبه استفاده کنند.
حجت‌الاسلام محمد‌رضا سرداری گفت: این تخفیف از اول شهریور تا آخر همین ماه برای خبرنگاران اعمال می‌شود تا کمکی به این قشر باشد که در صورت ساخت و ساز برای یکبار از تخفیف شهرداری و شورا استفاده کنند.
وی در ادامه سخنان خود به صدور پروانه برای املاک قولنامه‌ای اشاره کرد و ابراز داشت: اگر وزارت کشور با صدور پروانه برای اسناد قولنامه‌ای مخالفت می‌کند، بنده حاضر هستم تمام مراجعان صدور پروانه برای املاک قولنامه‌ای را به وزارت کشور بفرستم تا خود آنها پاسخگو باشند!
رئیس شورای شهر اردبیل افزود: در هیچ بندی از قانون به غیر‌قانونی‌ بودن صدور پروانه برای املاک قولنامه‌ای اشاره نشده، در حالی که 70 درصد صدور پروانه شهرداری برای اسناد قولنامه‌ای است چرا که افراد نیازمند و فاقد توان مالی بیشتر معاملات خود را به صورت قولنامه‌ای انجام می‌دهند و کمتر اسناد رسمی است که ساخت و ساز در آن انجام شود.
سرداری خاطرنشان کرد:‌ اگر بخواهیم برای اسناد قولنامه‌ای پروانه ساخت و ساز  صادر نکنیم بسیاری از گرفتاری‌ها و مشکلات گریبانگیر شهرداری و شورا می‌شود که جمع کردن آن سخت و دشوار است.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول