اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن شعر صومعه‌سرا خبر داد:

برگزاری همایش شعر میرزا در صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن شعر صومعه‌سرا از برگزاری همایش «شعر میرزا» با هدف شناسایی میرزا کوچک جنگلی در 11 آذر امسال در بخش گوراب‌زرمیخ این شهرستان خبر داد.

برگزاری همایش شعر میرزا در صومعه‌سرا
به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، قاسم پهلوان شامگاه یکشنبه در همایش استانی شعر گیلکی رضوی در سالن فارابی این شهرستان، اظهار داشت: این همایش برای نخستین بار در گیلان به میزبانی صومعه‌سرا و در قالب شعر به  گویش محلی برگزار می‌شود.
وی زمان اعلام فراخوان و برگزاری این همایش را از دو ماه قبل عنوان کرد و افزود: آثار شاعران با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به دبیرخانه همایش مذکور در صومعه‌سرا ارسال شد.
رئیس انجمن شعر صومعه‌سرا به شرکت 60 شاعر گیلانی برای حضور در همایش شعر گیلکی رضوی اشاره کرد و ابراز داشت: در مجموع 141 اثر به دبیر خانه این همایش ارسال شده است.
به گفته وی از این تعداد آثار ارسالی تنها 15 اثر به دلیل کیفیت در بیان اشعار و ارسال به موقع مورد تایید و انتخاب هیت داوران قرار گرفته‌ است.
پهلوان با اشاره به فعالیت‌های انجمن شعر صومعه‌سرا و اعضای فعال آن بیان داشت: انجمن شعر صومعه‌سرا بالغ بر 35 عضو شاعر دارد که از این تعداد 15 عضو به صورت حرفه‌ای در انجمن فعال هستند.
رئیس انجمن شعر صومعه‌سرا پنج عضو این انجمن را نیز دارای اثر و از برگزیدگان استانی و کشوری دانست.
وی برگزاری جلسات متوالی در انجمن را با محوریت کیفی‌سازی در اشعار فارسی و گیلکی و ایجاد ذوق و اشتیاق شعر سرایی در بین جوانان و ترغیب آنان، برگزاری محافل ادبی و همایش‌هایی با حضور شاعران در مناسبت‌های مختلف را از جمله فعالیت‌های این انجمن در صومعه‌سرا برشمرد.
رئیس انجمن شعر صومعه‌سرا با بیان اینکه از شاعران برجسته پیشکسوت و جوان بسیاری برخوردار است، تصریح کرد: حمایت از جامعه شاعران یک اصل مهم و ضروری در راستای ارائه اشعار با مضمون و کیفی در کشور است.
این مسئول برگزاری جلسات این انجمن را در  پنجشنبه هر هفته خواند و ادامه داد: نقد و بررسی علمی و کاربردی اشعار توسط ناقدان از برجسته‌ترین فعالیت‌ها در انجمن شعر صومعه‌سراست.
پهلوان صومعه‌سرا را خاستگاه  زایش شعر و ترانه‌های فولکلوریک دانست و ابراز داشت: صومعه‌سرا در عرصه شعر گیلکی استان پیشگام است.
وی از برگزاری همایش «شعر میرزا» در بخش گوراب‌‌‌زرمیخ صومعه‌سرا خبر داد و گفت: این همایش با هدف شناسایی میرزا کوچک در تاریخ 11 آذر امسال برگزار می‌شود.
این مسئول برپایی این همایش را با همکاری و تعامل شهرداری گوراب‌زرمیخ با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا عنوان کرد و اذان داشت: شاعران علاقه‌مند با ارسال اشعار فارسی و گیلکی خود می‌توانند در این همایش حضور داشته باشند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول