اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل:

62 اثر منتخب در جشنواره مدیحه‌سرایی رقابت می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: صاحبان 62 اثر مدیحه‌سرایی، چاووشی‌خوانی، تواشیح و ابتهال به عنوان آثار برگزیده این جشنواره در سه روز برپایی جشنواره ششم با هم رقابت می‌کنند.

62 اثر منتخب در جشنواره مدیحه‌سرایی رقابت می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور شرفی عصر امروز در مراسم افتتاحیه ششمین جشنواره رضوی در اردبیل اظهار داشت: برای دبیرخانه این جشنواره در مدت چهار ماه فراخوان بیش از 426 اثر به همت 876 هنرمند ارسال شده بود که از بین آنها آثار برتر انتخاب شده و در سه روز برگزاری جشنواره مدیحه‌سرایی رضوی در اردبیل اجرا می‌شود.
دبیر جشنواره ششم رضوی در اردبیل تصریح کرد: در جشنواره امسال 21 مداح از سراسر کشور به اجرای برنامه پرداخته و آثار منتخب خود را در قالب مدیحه‌سرایی و مرثیه در عظمت ائمه هدی به ویژه امام هشتم ثامن‌الحجج (ع) اجرا می‌کنند.
وی خاطر نشان کرد: در این جشنواره 14 گروه چاووشی‌خوانی نیز از استان‌های مختلف نظیر اردبیل، یزد، خراسان و مرکزی به اجرای برنامه پرداخته و حاضران می‌توانند از اجرای آنها استفاده کنند.
شرفی اضافه کرد:‌ در قالب گروه‌های تواشیح نیز 14 گروه در سه روز برگزاری این جشنواره اجرای برنامه می‌کنند که اغلب از استان‌های اردبیل، اصفهان، تهران، مازندران، خراسان رضوی، همدان و خوزستان هستند.
این مقام مسئول از اجرای برنامه ابتهال در قالب ششمین جشنواره رضوی در اردبیل خبر داد و گفت: ‌13 نفر مبتهل در جشنواره رضوی در اردبیل اجرای برنامه می‌کنند که اغلب این گروه‌ها از استان‌های اردبیل، سمنان، یزد، خوزستان، اصفهان و تهران هستند.
وی با یادآوری این‌که عصر روز سه‌شنبه آیین اختتامیه ششمین جشنواره مدیحه‌سرایی، چاووشی‌خوانی، ابتهال، تواشیح رضوی و همچنین مقالات پژوهشی با معرفی گروه‌ها و افراد منتخب در مجتمع فدک اردبیل برگزار می‌شود، ادامه داد: ما با میزبانی این جشنواره به عنوان یک افتخار ماندگار برای استان تلاش می‌کنیم تا در کنار اشاعه و ترویج فرهنگ برتر رضوی فعالیت‌های همسو با این افکار و اندیشه‌ها را نیز با تکیه بر سیره ائمه اطهار گسترش داده و نشر دهیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در ادامه افزود: در تلاش هستیم برای سال‌های آینده این جشنواره را در سطح بین‌المللی برگزار کنیم و به همین خاطر پیشنهادات خود را برای وزارت و دبیرخانه دائمی جشنواره رضوی اعلام می‌کنیم.
وی تصریح کرد:‌ در کنار برنامه اصلی تلاش کردیم تا با اجرای برنامه‌های جنبی به ویژه مداحی افراد مشهور و صاحب ذوق کشوری و استان اردبیل شرکت‌کنندگان و حضار در این جشنواره را سیراب از معرفت علوی و حسینی و رضوی کنیم.
شرفی در پایان خاطر نشان کرد: ما آغاز این جشنواره را از بارگاه مقدس امامزاده سیدسلیمان شروع کردیم و امیدواریم پایان آن مزین به رضایتمندی صاحب این جشنواره‌ها امام رضا (ع) و خاندان عصمت و طهارت و اهالی استان شود.
انتهای پیام//ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول