اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال:

آب‌های گرم بهترین ظرفیت سرمایه‌گذاری در خلخال است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان خلخال گفت: وجود چشمه‌های آبگرم معدنی در این شهرستان یک ظرفیت بکر و ممتاز برای سرمایه‌گذاری و توسعه شهرستان خلخال است.

آب‌های گرم بهترین ظرفیت سرمایه‌گذاری در خلخال است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ذبیح‌الله عبداللهی عصر امروز در جلسه شورای سلامت شهرستان خلخال با بیان این‌که در سال‌های اخیر به این چشمه‌ها برای جذب توریسم و گردشگران توجه خاص و ویژه انجام نشده است، اظهار داشت: در این زمینه با دعوت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌توانیم توسعه حقیقی را در صنعت گردشگری رقم بزنیم و میلیاردها تومان سرمایه‌گذاری سرگردان را به این حوزه سرازیر کنیم.
وی تصریح کرد: در کنار میراث فرهنگی و آب منطقه‌ای که رسالت عظیمی را در این باب بر عهده دارند سایر حوزه‌ها نیز می‌توانند با یک تدبیر مناسب وارد عمل شده و در این باب بستر خوب سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی، اشتغال و درآمدزایی مطلوب را فراهم کنند.
عبداللهی در ادامه سخنان خود ضرورت برطرف کردن نیاز شهروندان هشتجینی به آب شرب سالم را یادآور شد و خاطر نشان کرد: وظیفه ما است که آب شرب شیرین، سالم و بهداشتی را برای هموطنانمان در این خطه فراهم کنیم تا مبادا در رفع این نیازمندی اهالی این منطقه دچار مشکل شوند.
این مقام مسئول اضافه کرد: با توجه به این‌که مردم شهر هشتجین در تأمین آب شرب دچار برخی از مشکلات و نارسایی هستند و آب موجود مصرفی نیز دارای املاح و شوری بالایی است، ضرورت دارد در این زمینه یک اقدام فوری و ضروری برای بهبود وضعیت کیفی آب شرب منطقه انجام شود.
وی خواستار پیگیری تأمین آب با کیفیت برای شهر هشتجین در درازمدت با احداث سد هشتجین و در کوتاه‌مدت با انتقال آب چشمه‌های شیرین اطراف شهر هشتجین شد.
به گزارش فارس، فرماندار خلخال ادامه داد: با توجه به این‌که برخی نگرانی‌ها نیز در این زمینه به وجود آمده و دغدغه‌های مردم افزون‌تر شده است تمام دستگاه‌های ذیربط باید به گونه‌ای اقدام کنند تا در فاصله زمانی کوتاه اهالی هشتجین بتوانند به سلامت آب شرب مصرفی خود اطمینان بیشتر داشته باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت جمع‌آوری دست‌فروش‌ها به ویژه دوره‌گردها در اطراف مدارس و محیط‌های آموزشی اشاره کرد و گفت: با توجه به ناسالم بودن مواد غذایی عرضه شده در این مکان‌ها ضرورت دارد نیروی انتظامی با همراهی شهرداری اقدام به جمع‌آوری دوره‌گردها و دست‌فروش‌های اطراف مدرسه کنند.
عبداللهی افزود: در کنار این اقدام مدیران و معلمان نیز باید توصیه‌های لازم را برای دانش‌آموزان در تهیه مواد غذایی سالم و نحوه استفاده صحیح از آن را آموزش و تعلیم دهند تا مبادا دانش‌آموزان با خرید مواد غذایی ناسالم دچار بیماری و یا برخی گرفتاری‌ها شوند.
فرماندار خلخال همچنین ضرورت توسعه مراکز بهداشتی در روستاها با هدف تأمین سلامتی روستانشینان را یادآور شد و تصریح کرد: با تأمین و تقویت مراکز بهداشتی در روستاها می‌توان بر تقویت سلامت جامعه کمک کرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول