اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نیر:

آبگرم برجلو تا پاین امسال افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان نیر گفت:‌عملیات احداث و ساماندهی آبگرم برجلو که در حال حاضر با سرعت اجرایی می‌شود فاز اول آن در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

آبگرم برجلو تا پاین امسال افتتاح می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حمید عباد‌اللهی صبح امروز در جریان افتتاح چند پروژه عمرانی در شهر نیر اظهار داشت: شهرستان نیر از آب‌های معدنی گرم و سرد بسیار مفید در مداوای بیماری‌های مختلف برخوردار است به طوری که بعد از سرعین این شهرستان قطب توسعه آبگرم‌های معدنی اعم از سرد و گرم به شمار می‌رود.
وی با یادآوری اینکه پروژه آبگرم برجلو یا همان دهکده توریستی سبلان در نیر با حضور پیمانکار پروژه 70 درصد  پیشرفت فیزیکی دارد افزود: برای ساماندهی آبگرم سقزچی نیز در حال انتخاب مجری و تعیین پیمانکار هستیم که با رایزنی‌های انجام شده با شرکت آب منطقه‌ای اردبیل به زودی سایت و نقشه‌های این مجموعه عظیم تحویل متولیان می‌شود.
فرماندار نیر همچنین از ساماندهی آبگرم قینرجه با مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خبر داد و بیان داشت:‌ قرار است زیرساخت‌های لازم تا پایان امسال مهیا شود و پیمانکار پروژه نیز بخشی از کار ساماندهی و مدرن‌سازی آبگرم را عملیاتی و تا فصل گردشگری سال آینده تحویل دهد.
عباداللهی با اشاره به قرار گرفتن این شهرستان در مسیر تردد هزاران گردشگر و مسافر مختلف سال نیازمند یک توجه جدی به صنعت گردشگری است چرا که محور توسعه این شهرستان در آمایش سرزمینی استان بخش گردشگری تعریف شده است.
وی تصریح کرد:‌ تلاش‌های مضاعفی برای توجه بیش از پیش به فرصت‌های آبگرم معدنی در برنامه توسعه این شهرستان قرار دارد و در حال انجام است.
فرماندار نیر به عملیاتی شدن اجرای خط انتقال آب از چشمه گورگور به شهرک تخصصی آب نیر گفت:‌این شهرک تخصصی با زیر ساخت‌های فراهم شده آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران است‌.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این بازدید مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت:‌ خط انتقال آب از چشمه گورگور واقع در ارتفاع 560 متری از شهرک تخصصی آب به طول 9 کیلومتر و در منطقه کوهستانی و صعب‌العبور شهرستان نیر اجرا شده است.
علی خداپناهلو تصریح کرد:‌ شبکه داخلی حوزه آب شهرک به طول 4.5 کیلومتر اجرا شده و هم اکنون در شبکه آب جاری است که با بهره‌برداری از آن سرمایه‌گذاران می‌توانند از این منابع آبی استفاده کنند.
این مسئول ادامه داد: شهرک تخصصی آب در زمینی به وسعت 53 هکتار و در 15 کیلومتری شهرستان نیر اجرایی شده و برای بسته‌بندی آب معدنی و مشتقات آن در نظر گرفته شده است.
خداپناهلو خاطرنشان کرد:  مجموع اعتبارات هزینه شده برای انی پوره به همراه 4.5 کیلومتر شبکه توزیع آب در داخل شهرک 16 میلیارد ریال بوده که به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.
 
* بهره‌برداری از 4 طرح شهری نیر
با حضور فرماندار نیر و جمعی از مسئولان بهره‌برداری از چهار طرح بزرگ عمران شهری در نیر آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهردار نیر در مراسم افتتاح این طرح‌ها اظهار داشت: در اجرای ماده 50 قانون بودجه سال 90 علاوه بر عملیاتی شدن این پروژه‌ها چهار طرح سرمایه‌گذاری درآمدزا در این شهرستان تعریف و تامین شده است تا از محل فروش اوراق مشارکت شهرداری نیر با مشارکت سرمایه‌گذار آنها را عملیاتی کند.
شجاع اقبالی افزود:‌ یکی از این پروژه احداث مجتمع رفاهی تفریحی و توریستی قینرجه با عنوان آب‌درمانی سبلان با سرمایه‌گذاری 90 میلیارد ریال است.
وی در ادامه افزود: ‌احداث مجتمع تفریحی منطقه نمونه گردشگری بولاغ لار و نوالار با سرمایه‌گذاری 70 میلیارد ریال از دیگر طرح‌های پیشنهادی است که قرار است با هدف جذب گردشگر و توریسم عملیاتی شود.
این مسئول در مورد دیگر پروژه‌های مطرح شده برای سرمایه‌گذاری از محل فروش اوراق مشارکت اظهار داشت: احداث آب معدنی بولاغلار با سرمایه‌گذاری  28 میلیارد ریال و تکمیل مجتمع تجاری خدماتی شهرداری نیر با سرمایه‌گذاری 3.8 میلیارد ریال از جمله پروژه‌های پیشنهادی است که امیدواریم با صدور مجوز وزارت کشور و انتشار اوراق مشارکت زمینه اجرای آنها فراهم شود.
شهردار نیر کل سرمایه‌گذاری برای عملیاتی شدن این پروژه‌ها را 190 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود:‌ پیش‌بینی می‌شود بیش از 70 درصد این مبلغ در حدود 145 میلیارد ریال از محل فروش اوراق مشارکت تامین شود.
اقبالی این طرح‌ها را جزو طرح‌های تاثیر‌گذار با بازدهی مناسب و بازگشت سرمایه مطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت:‌ در حال حاضر طرح توجیهی و کلیه نقشه‌های معماری و اجرایی این طرح‌ها به استانداری و سازمان شهرداری‌ها ارسال شده تا با ارزیابی و ابلاغ آن به بانک مرکزی زمینه فروش اوراق مشارکت فراهم شود.
انتهای پیام /ل10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول