اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کهگیلویه و بویراحمد و توسط ارشاد اسلامی؛

جشنواره سراسری سفرنامه‌نویسی رضوی برگزار شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: جشنواره بین‌المللی سفرنامه‌نویسی و خاطره‌نویسی رضوی در این استان در حال برگزاری است.

جشنواره سراسری سفرنامه‌نویسی رضوی برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، امین کمالوندی پیش از ظهر در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: نهمین جشنواره سراسری رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد همزمان با نهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) و به مناسبت ولادت با سعادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: از حدود 2 ماه پیش تاکنون بیش از هزار و 230 نفر ساعت کار انجام گرفته است.
وی بیان داشت: این جشنواره یک برنامه خاص بوده که مورد نظر مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و همه مقامات فرهنگی است که به صورت سراسری و با فراخوان عمومی در استان کهگیلویه و بویراحمد در حال برگزاری است.
کمالوندی ابراز داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که مخاطبان این جشنواره 25 هزار نفر هستند که اگر رسانه‌ها به طور جدی پای کار بیایند بدون شک بالغ سه میلیون نفر در سراسر ایران برنامه‌های این جشنواره را رصد خواهند کرد.
وی ترویج فرهنگ رضوی را در سراسر ایران و جهان از اهداف اصلی این جشنواره است که با جدیت و کار شبانه‌روزی پرسنل ارشاد کهگیلویه و بویراحمد دنبال می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از چاپ کتاب خاطره‌ها و سفرنامه‌های راه یافته به مرحله پایانی این جشنواره خبر داد و ادامه داد: 11 اثر به مرحله پایانی جشنواره رضوی رسیده که از سطح معنوی و محتوایی بسیار بالایی برخوردارند و به زودی این کتاب چاپ می‌شود.
وی عنوان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد به‌لحاظ فراگیری و ارتباط جمعی اقشار مختلف و گستردگی موضوعات از سوی دبیرخانه مرکزی جشنواره به عنوان استان برگزیده انتخاب شد.
کمالوندی با مهم خواندن جشنواره رضوی افزود: دست‌اندرکاران این جشنواره به‌ویژه آقایان هاشمی و احمدی و همه پرسنل اداره‌کل ارشاد کهگیلویه و بویراحمد همه توان خود را برای برگزاری آبرومند و موثر این جشنواره انجام دادند که امیدواریم به برکت و لطف امام رضا(ع) بتوانیم در ترویج فرهنگ رضوی و ائمه اطهار گام موثری برداریم.
وی از جدی نگرفتن برخی کارهای مهم در این استان گلایه کرد و گفت: این یک ضعف عمده بوده که برای اجرای یک برنامه تا 5 روز مانده به مهلت تحویل آثار تنها 50 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده ولی در مدت باقی‌مانده با شدت بخشیدن به اطلاع‌رسانی و ارتباط گرفتن با حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها آموزش و پرورش و ارشاد سراسر کشور، 132 اثر دیگر به دبیرخانه واصل شد که همگی از سطح بالایی برخوردار هستند.
این مسئول فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بدون شک با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، کسب تجارب و با گسترش اطلاع‌رسانی در دوره‌ بعدی جشنواره رضوی می‌توانیم با جذب مخاطبان بیشتر تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره را به 500 اثر برسانیم. 
گفتنی است مراسم اختتامیه جشنواره رضوی در کهگیلویه و بویراحمد در روز 13 مهر با حضور نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایندگان این استان در مجلس، استاندار و برخی از مقامات استانی و کشوری در یاسوج برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول