اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن موسیقی تبریز:

10 هزار هنرمند موسیقی آذربایجان شرقی فعال هستند

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن موسیقی تبریز گفت: 10 هزار هنرمند در بخش موسیقی استان فعال هستند.

10 هزار هنرمند موسیقی آذربایجان شرقی فعال هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، حسین ساجدی در نشست صمیمی روسای انجمن‌های هنری تبریز با معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامی در خانه فرهنگ تبریز اظهار داشت: هم اکنون 40 مرکز آموزشی و 6 هزار هنرجو در 300 گروه موسیقی به صورت رسمی به فعالیت می‌پردازند.
میرحسین زنوزی، رئیس انجمن خوشنویسان تبریز با بیان اینکه هنر خوشنویسی همواره در خدمت دین و آموزه‌های اسلامی بوده است، اظهار داشت: مصداق این ادعا فعالیت صدها هنرمند این عرصه در کتابت قرآن کریم در طول تاریخ است.
وی با بیان اینکه هم اکنون 20 کلاس فعال آموزش خوشنویسی در تبریز در حال برگزاری است، گفت: انجمن خوشنویسان تبریز از سال 1351 فعالیت خود را به صورت تشکیلاتی آغاز کرده و در سال 64 به صورت هیئت امنایی اداره می‌شود.
محمد جدیدالاسلام، رئیس انجمن عکاسی تبریز با اشاره به برگزاری موفق جشنواره عکس رضوی در تبریز اظهار داشت: ارسال بیش از 3 هزار و 800  اثر از سراسر کشور نشان از موفقیت این جشنواره دینی داشته است.
وی خواستار حمایت از فعالان عرصه هنر عکاسی استان شد و گفت: انجمن هنر عکاسی تبریز با  170عضو یکی از فعال‌ترین انجمن‌های هنری استان محسوب می‌شود که نیازمند حمایت جدی وزارت ارشاد است.
رامین راستی، نماینده مرکز هنرهای نمایشی در استان نیز به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مرکز پرداخت و اظهار داشت: در سال گذشته 40 نمایش پس از بازبینی 250 متن در استان به روی صحنه رفت که آثاری با مضامین دفاع مقدس با رشد چشمگیری همراه بودند.
وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 50 هزار نفر از نمایش‌های اجرا شده دیدن کردند، گفت: تاکنون 30 نمایش در شش ماهه اول سال‌جاری به روی صحنه رفته که امسال نیز با رشد قابل توجه در تعداد متن‌های ارائه شده مواجه هستیم.
 
*نگهداری 14 هزار اثر اورجینال هنرمندان برتر جهان در موزه کاریکاتور تبریز
رحیم بقال اصغری، رئیس انجمن کاریکاتور تبریز نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها این انجمن اظهار داشت: تبریز تنها انجمن رسمی کاریکاتور کشور را داراست و تنها موزه کاریکاتور آسیا در این شهر گوهرخیز فعالیت دارد.
وی با بیان اینکه 14 هزار اثر اورجینال از هنرمندان برتر جهان در موزه کاریکاتور تبریز نگهداری می شود، افزود: موزه کاریکاتور تبریز دومین موزه فعال دنیاست که این انجمن نمایندگی فدراسیون کاریکاتور جهانی را داراست.
بقال اصغری افزود: این انجمن تاکنون 10 جشنواره بین‌المللی را برگزار کرده  که اغلب با مضامین مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و آموزه‌های دینی اجرا شده  است.
صابر بقال اصغری، رئیس انجمن‌های هنرهای تجسمی تبریز نیز از فعالیت 4 هزار دانشجوی هنرهای تجسمی در استان خبر داد و گفت: 70 آموزشگاه و شش دانشگاه هنر در سطح استان فعالیت دارند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول