اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اختتامیه سومین جشنواره موسیقی مقاومت در کرمانشاه

خبرگزاری فارس: مراسم اختتامیه سومین جشنواره موسیقی مقاومت با حضور جمعی از هنرمندان و شاعران کشور و اهالی فرهنگ و هنر در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد.

اختتامیه سومین جشنواره موسیقی مقاومت در کرمانشاه
به گزارش خبرگزاری فارس، در این مراسم علاوه بر معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس حوزه هنری و تعدادی از مسئولان کرمانشاه نیز حضور داشتند و از تعدادی از شاعران، آهنگسازان و خوانندگان موسیقی دفاع مقدس تجلیل شد.
در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام آفتابی مدیرکل ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به نقش برجسته این استان در 8 سال دفاع مقدس گفت: انتخاب استان کرمانشاه به عنوان میزبان سومین جشنواره موسیقی دفاع مقدس در راستای پاسداشت دلاورمردی، شجاعت و مقاومت مردم این استان بود که با استقبال پرشور علاقه‌مندان به فرهنگ دفاع مقدس رو به رو شده است.
وی افزود: برای ماندگار کردن فرهنگ دفاع مقدس و ارزش‌های جاری در جبهه‌های جنگ نیازمند توجه به هنرمندان هستیم تا با زبان هنر و موسیقی بتوانیم این فرهنگ متعالی و ارزشمند را به نسل جوان منتقل کنیم.
حجت‌الاسلام آفتابی نگاه دین به موسیقی را ویژه و با اهمیت خواند و اظهار داشت: موسیقی در آموخته‌های اسلام به شرطی که انسان را از یاد خدا غافل نکند بر روح تأثیر سوء نداشته باشد و جامعه را به فساد نکشاند دارای اثرات مثبت و متعالی در جاودانه ماندن ارزش‌های انسانی است.
در ادامه محمدرضا گلریز دبیر سومین جشنواره موسیقی مقاومت نیز با ارائه گزارشی از روند برگزاری این جشنواره گفت: سومین جشنواره موسیقی مقاومت درسه روز از چهار تا هفت مهرماه با حضور گروه‌های موسیقی خارجی و داخلی برگزار شد و در مراسم اختتامیه نیز گروه ارکستر سمفونیک صدا و سیما، گروه تنبور نوازان بیستون و گروه تیام اجرای برنامه دارند.
دبیر سومین جشنواره موسیقی مقاومت به تلاش‌های هنرمندان برای خلق آثار ماندگار در حوزه دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: زبان هنر به راحتی مفاهیم را با تأثیرگذاری بالا به مخاطب منتقل می‌کند. موسیقی‌های پس از انقلاب نیز اغلب شیوه‌های حماسی داشته و همگون با باورهای مردم ساخته شده‌اند.
وی از متولیان فرهنگ کشور خواست تا تلاش خود را برای حفظ ارزش‌های انقلاب از مجرای هنر و موسیقی به کار گیرند تا افتخارات دفاع مقدس در برابر تهاجم فرهنگ غرب محفوظ بماند.
جلال منکرسی معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه نیز در سخنانی با اشاره به اثرات مثبت موسیقی در طول جنگ تحمیلی گفت: موسیقی انرژی مضاعفی به رزمندگان اسلام می‌داد و سبب گرم شدم جبهه‌ها در مبارزه با دشمن می‌شد.
در این مراسم از هادی آرزم، علی اکبرپور، محمدرضا علیقلی، جهانگیر زمانی تهرانی، بهرام گودرزی، جمشید نجفی، پرویز بیگی‌حبیب‌آبادی، محمود دست‌پیش، علی معلم، حسین فخری تجلیل شدند و محمدجواد محبت، جمشید عزیزخانی، مصطفی اسدزاده، مسعود زنگنه و مرحوم عبداللطیف هاشمی از آهنگسازان، خوانندگان و شاعران دفاع مقدس با اهدای تندیس و لوح سپاس تقدیر شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول