اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار/گلریز در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد:

‌تفاوت‌های موسیقی کلاسیک با پاپ/ جوانان در معرض موسیقی مبتذل هستند

خبرگزاری فارس: دبیر سومین جشنواره بین‌المللی موسیقی مقاومت گفت: موسیقی پاپ و مقاومت هیچگونه مغایرتی با هم ندارند بلکه می‌توان با ساز پاپ کار موسیقی مقاومت را اجرا کرد که این خود یک هنر است‌.

‌تفاوت‌های موسیقی کلاسیک با پاپ/ جوانان در معرض موسیقی مبتذل هستند
محمدعلی گلریز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با بیان اینکه برای دومین بار سومین جشنواره بین‌المللی موسیقی مقاومت در استان کرمانشاه بر‌گزار شده است، افزود: از جمله دلایل انتخاب استان کرمانشاه به عنوان میزبان جشنواره این بود  که کرمانشاه از جمله نخستین استا‌ن‌هایی بوده است که مورد تهاجم رژیم بعثی عراق قرار گرفته و مردم این خطه جنگ را به خوبی حس کردند و با سلحشوری در برابر دشمنان این مرز و بوم مقاومت کردند‌.
 
*کرمانشاه از نخستین استان‌های مورد تهاجم دشمن بود
دبیر سومین جشنواره‌ بین‌المللی موسیقی مقاومت اضافه کرد‌: همچنین آزادگان کشور برای نخستین بار از شهرستان قصر شیرین وارد کشور شدند و این از جمله دلایلی بود که باعث شده این جشنواره دو بار در کرمانشاه بر‌گزار شود.
وی خاطر نشان کر‌د: البته این دلایل باعث نمی‌شود که همواره این جشنواره در استان کرمانشاه اجرا شود بلکه در آینده در استان‌های دیگر کشور نیز بر‌گزار خواهد شد.
 
*بسیاری از موسیقی‌های مقاومت با ساز ایرانی ساخته شده است
گلریز با اشاره به ساخت موسیقی با سازهای ایرانی تصریح کرد: هنر تنظیم در یک موسیقی بسیار مهم است و خیلی از موسیقی‌های مقاومت با ساز ایرانی ساخته شده که از جمله از این موسیقی‌ها می‌توان به آهنگ‌های خجسته پیروزی، پیروزی، پیروزی وطن و همچنین آهنگ‌هایی در رابطه با شهید مطهری، بهشتی و رجایی اشاره کرد.
وی با اشاره به سروده‌های آهنگران در زمان جنگ اضافه کرد‌: سروده‌های آهنگران در زمان جنگ بیشتر در قالب نوحه و مرثیه‌خوانی بود و در جشنواره سال قبل موسیقی مقاومت از آهنگران و کویتی‌‌پور تجلیل و تقدیر شد‌.
دبیر سومین جشنواره‌ بین‌المللی موسیقی مقاومت تصریح کرد‌: همچنین پارسال در مراسم پایداری اسلامی در حوزه هنری از بنده، سراج و آهنگران به خاطر کارهای حماسی تجلیل شد.
 
*ساز دف مختص کرمانشاه و کردستان است
وی در رابطه با ساز دف اظهار داشت‌: ساز دف مخصوص استان کردستان و کرمانشاه است که توسط هنرمند معروف کرمانشاهی مجتبی میرزاده در کشور مطرح ومعروف شد.
 
*‌تفاوت‌های موسیقی کلاسیک با پاپ
گلریز با اشاره به تاثیر‌گذاری موسیقی مقامی‌ اضافه کرد‌: موسیقی مقامی در استان‌های لرستان، کردستان و کرمانشاه بسیار مطرح بوده و تاثیر‌گذاری آن در بین مردم از موسیقی‌های کلاسیک بیشتر است.
وی با اشاره به تفاوت موسیقی کلاسیک با پاپ خاطر‌نشان کرد‌: سروده‌های جلیل اندلبی و مجتبی میر‌زاده بسیار معروف هستند و موسیقی مقامی در رابطه با دفاع مقدس اثرات مهمی را بر جای گذاشته است‌.
دبیر سومین جشنواره‌ بین‌المللی موسیقی مقاومت به تفاوت‌های موسیقی کلاسیک و پاپ اشاره کرد و گفت‌: در موسیقی کلاسیک‌ ساز‌های کلاسیک‌ به کار می‌برند اما در موسیقی پاپ یا موسیقی روز از گیتار و ارگ، ساز‌های امروزی استفاده می‌شود.
 
*جوانان در معرض موسیقی مبتذل هستند
وی با بیان همخوانی آهنگ‌ها‌ی مجید اخشابی با موسیقی مقاومت افزود‌: سروده‌های مجید اخشابی از جمله گمگشته و ایران برای دفاع مقدس با موسیقی مقاومت هماهنگی و همخوانی دارد لذا با موسیقی پاپ نیز می‌توان وارد موسیقی مقاومت شد واین خود یک نوآوری است‌.
وی اضافه کرد‌: جوانان ایران امروز در معرض موسیقی پاپ مبتذل غرب هستند و باید در این زمینه از هنر‌مندان موسیقی پاپ که کار کردن در موسیقی مقاومت را دوست دارند برای اجرای سروده‌هایشان دعوت به عمل آید زیرا موسیقی با شعر خوب جوانان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

*‌موسیقی پاپ و مقاومت هیچگونه مغایرتی با هم ندارند
دبیر سومین جشنواره بین‌المللی موسیقی مقاومت اضا‌فه کرد‌: موسیقی پاپ و مقاومت هیچگونه مغایرتی با هم ندارند بلکه می‌توان با ساز پاپ کار موسیقی مقاومت را اجرا کرد که این خود یک هنر است‌.
 
*موسیقی سمفونیک افتخار هر کشوراست
گلریز افزود: موسیقی سمفونیک درهر کشوریک افتخار است و در اختتامیه سومین جشنواره موسیقی مقاوت دو گروه سمفونیک یکی در تهران و دیگری در استان کرمانشاه به اجرا می‌پردازند.
وی با اشاره به اجرای گروه ارکستر سمفونیک صدا و سیما در اختتامیه سومین جشنواره موسیقی مقاومت اظهار داشت: سمفونیک صدا وسیما با آهنگسازی محمد حق‌گو و آهنگ ققنوس به رهبری محمد بیگلری با حضور 40 نفردر گروه کر رونمایی خواهد شد؛ این سمفونیک سمبل موسیقی مقاومت است.
 
*استقبال مردم کرمانشاه از جشنواره
وی با اشاره به استقبال مردم کرمانشاه از سومین جشنواره موسیقی مقاومت ادامه داد‌: استقبال مردم و اجرای هنرمندان‌ خوب بود و اجرای ارکسترآرش اوستا که در آن اقوام ایرانی با لباس‌های مختص استان اجرا داشتند خیلی مورد پسند واقع شد.
گلریز تصریح کرد‌: همچنین بر‌نامه عابدی بسیارجالب بود و پس ازاجرا صدای تشویق مردم رضایت آنها را به خوبی بیان کرد وجای هیچ حرفی باقی نگذاشت.
وی خاطر‌نشان کرد‌: اکثر کار‌های ارائه شده در این جشنواره مختص دفاع مقدس و مقاومت بود و بسیار مورد پسند مردم واقع شد که این موارد نشانگر آن است که مردم ارادت خاصی به دوران دفاع مقدس پس از گذشت سال‌ها دارند‌.
دبیر سومین جشنواره بین‌المللی موسیقی مقاومت در پایان گفت‌: از مسئو‌لان فر‌هنگی می‌خواهیم که بودجه بیشتری را برای این‌گونه جشنوار‌ه‌ها اختصاص دهند تا کشور‌ها غربی که اشاعه موسیقی مبتذل را در جنگ نرم فرهنگی آغاز کرده‌اند ذهن جوانان را به بیراهه نبرند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول