اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

سرعت اجرای پروژه‌های شهری پایین است

خبرگزاری فارس: استاندار قم گفت: سرعت اجرای پروژه‌های شهری بسیار پایین است که این امر موجب آزار و اذیت و نارضایتی مردم ‌شده است.

سرعت اجرای پروژه‌های شهری پایین است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمد‌حسین موسی‌پور ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه شهردار قم که در سالن همایش دانشگاه علوم پزشکی استان قم برگزار شده بود، عمران و آبادانی را نیاز تمام نقاط کشور دانست و افزود: عمران و آبادانی برای تمام نقاط کشور الزامی است اما شهر قم که یکی از شهرهای مهم و حیاتی جامعه اسلام است نیازمند توجه بیشتر مسئولان و مدیران استانی و کشوری است.
وی در ادامه با بیان اینکه تمام شاخص‌های مدیریتی استان روبه رشد است، افزود: تمام مردم و مسئولان استان، تلاش‌های خود را در زمینه رشد و بالندگی استان قم انجام داده‌اند اما با وجود تمام این تلاش‌ها، استان قم هنوز به جایگاه شایسته خودش نرسیده است.
استاندار قم با اشاره به کلام خداوند در قرآن مجید در رابطه با عمران و آبادانی، اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم، پس از خلقت انسان عمران و آبادانی زمین را از او خواسته است که این خود گواهی بر اهمیت موضوع عمران و آبادانی است.
وی در ادامه با بیان اینکه عمران و سازندگی استان و شهر مقدس قم در نزد خداوند از اهمیت بالایی برخوردار است، توصیه حضرت آیت‌الله العظمی بهجت به استاندار سابق استان قم را شاهدی بر این موضوع خواند و گفت: زمانی که استاندار سابق استان قم برای دیدار با این مرجع عالیقدر رفته بود، از ایشان توصیه طلب می‌کند که آیت‌الله بهجت عمران، آبادانی و سازندگی در استان قم را به او خص توصیه می‌کند.
‌موسی‌پور با اشاره به موضوع معارفه شهردار جدید قم، اظهار کرد: قم دارای نقاط محروم و حاشیه‌ای زیادی است که انتظار استانداری و مسئولان استان از شهرداری قم، ساماندهی این مناطق و عمران و آبادانی این بخش از شهر است.
وی با بیان اینکه غایت و نتیجه پروژه‌ها و فعالیت‌ها باید رضایتمندی مردم باشد، افزود: سرعت اجرای پروژه‌های شهری بسیار پایین است که این امر موجب آزار و اذیت و نارضایتی مردم از سیستم مدیریتی شهر شده است.
استاندار قم با اشاره به برنامه‌های زمانبندی شده برای اجرای پروژه‌ها، گفت: پروژه‌ها باید طبق برنامه‌های زمان‌بندی شده اجرا شوند و در این زمینه از اجرای طرح‌های جدید خودداری شود مگر در شرایط حساس و ضروری که با تامین اعتبارات لازم و طرح و برنامه مدون اجرای پروژه‌های جدید بدون مشکل است.
وی با بیان اینکه شهر قم تنها با اعتبارات دولتی و عوارض مردمی قابل ساخت نیست، اظهار کرد: جذب سرمایه روشی مطمئن و کارآمد است تا با کمک سرمایه‌گذاران بسیاری از مشکلات شهری شهر قم را برطرف ساخت.
‌موسی‌پور در ادامه افزود: با جذب سرمایه‌گذاران باید به کسب درآمد طولانی مدت اما مستمر اندیشید و با همکاری مسئولان شهرداری شهر مقدس قم و دیگر نهادها و سازمان‌های استان قم نسبت به رفع کمبودهای استان و شهر مقدس قم اقدام کرد.
وی در پایان با اشاره به وجود مهاجرینی از 100 کشور دنیا در شهر مقدس قم، خواستار توجه بیشتر مسئولان شهرداری به امور فرهنگی و توجه به نمادهای اسلامی ایرانی شهر مقدس قم شد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول