اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی:

8 درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه سالمندان نعمت‌های زندگی ما هستند، گفت: هشت درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند.

8 درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، تهمینه شکیب ظهر امروز در همایش تجلیل از مقام سالمند در مشهد اظهار داشت: 32 سال است که روز سالمند را جشن می‌گیریم زیرا مشارکت و فعالیت‌های اجتماعی که سالمندان انجام می‌دهند یک مرحله از سیر تکامل زندگی هم برای خودشان و هم برای جامعه را تشکیل می‌دهد.
وی بیان داشت: سالمندان تلنگری برای زندگی جوانان و میانسالان هستند به طوری که هشت درصد جمعیت کشور ما را سالمندان تشکیل می‌دهند.
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی افزود: بعضی از کارمندانی که در این مراکز کار می‌کنند سالمندان را مانند پدر و مادر خود دوست دارند و از آنان همچون پدر و مادر خود نگهداری می‌کنند.
شکیب تصریح کرد: ما بیش از 30 مرکز سالمندان در خراسان رضوی وجود دارد که بیش از 450 هزار نفر سالمند در آنجا زندگی می‌کنند.
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی اظهار داشت: نباید کاریی انجام دهیم که عزت نفس کسانی که در این سازمان کار می‌کنند خدشه‌دار شود.
شکیب بیان داشت: یکی از کارهای خوبی که سازمان بهزیستی انجام داده تربیت افرادی برای نگهداری از سالمندان است که امسال 30 نفر از دانش‌آموزان، دوره مددیاری سالمندان را دیدند و دیپلم مددیاری سالمندان را گرفتند.
وی در مورد رژیم غذایی سالمندان افزود: کسانی که سنشان بالا می‌رود نباید رژیم بگیرند در این زمینه اطلاعات پزشکان باید بالا باشد و به سالمندان اجازه ندهد تا آنان بخواهند رژیم بگیرند.
شکیب خاطر نشان کرد: باید بدانیم کودکان سالم امروز سالمندان سالم فردا هستند.
شکیب تصریح کرد: حال که در دهه کرامت قرار داریم باید برنامه‌ای صورت داده شود که سالمندان بتوانند به پابوس امام رضا (ع) بروند.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول