اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

میزان گرد و غبار به 6 برابر حد مجاز رسید؛

گرد و غبار قم همچنان ادامه دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل محیط زیست استان قم گفت: وزش باد و وجود گرد و غبار در روز 9 مهر ماه به شش برابر حد مجاز رسید و از آنجایی که این ذرات منشا محلی دارند، وزش باد به صورت متناوب ادامه خواهد داشت.

گرد و غبار قم همچنان ادامه دارد
علیرضا نجیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به شرایط اقلیمی استان و اینکه محیط قم یک منطقه خشک و کویری است، اظهار کرد: شهر قم مستعد گرد و غبار بوده، پوشش گیاهی متراکم ندارد و خاک آن دارای رطوبت است، از این‌رو ذرات معلق گرد و غبار همراه با وزش باد از سمت شرق در هوای شهر افزایش می‌یابد.
وی ادامه داد: روز گذشته برابر با 9 مهر ماه، با وزش باد، گرد و غبار در استان قم به شش  برابر حد مجاز رسید و از آنجا که این ذرات منشا محلی دارند و بیشتر از نواحی خشک و بیابانی هستند، پیش‌بینی می‌‌شود این وزش باد به صورت متناوب ادامه خواهد داشت.
مدیرکل محیط زیست استان قم گفت: وزش باد در روز گذشته همراه با گرد و غبار 15 متر در ثانیه بوده است و با توجه به محیط خشک قم شرایط ایجاد این پدیده هنوز در استان وجود دارد.
نجیمی عنوان کرد: کودکان و افراد سالمند به ویژه کسانی که مشکلات تنفسی دارند، در ساعاتی از روز که وزش باد با گرد و غبار شدید همراه است از خانه‌های خود خارج نشوند.
شایان ذکر است علاوه بر مشکلات اقلیمی شهر قم، به نظر می‌رسد اجرای پروژه‌های عمرانی متعدد در نقاط شهر قم که اغلب به صورت نیمه کاره بود و روند عمرانی و اجرایی آن در حال سپری شدن است نیز موجب شده با وزش کوچک‌ترین باد، گرد و غبار فضای این شهر را فرا گیرد.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول