اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هوا‌شناسی استان اصفهان:

گرد و غبار‌ها خشکسالیهای اصفهان را تشدید میکند

خبرگزاری فارس: مدیرکل هواشناسی استان اصفهان گفت: گرد و غبار‌های موجود در جامعه از مهم‌ترین عوامل افزایش خشکسالی است و وجود گرد و غبار‌های موجود در اصفهان از عامل تشدید‌کننده خشکسالی محسوب میشود.

گرد و غبار‌ها خشکسالیهای اصفهان را تشدید میکند
مهرداد قطره سامانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه کنترل گرد و غبار‌های موجود در سطح شهر ضروری است، اظهار داشت: ساماندهی وضعیت خشکسالی به کنترل گرد و غبار‌های موجود بستگی دارد و مسئولان باید اقدامات لازم را در راستای این موضوع انجام بدهند.
وی به علت اصلی نفوذ ذرات گرد و غبار به کشور اشاره کرد و افزود: وزش باد‌های به نسبت شدید بر روی بیابان‌های خشک و مستعد بر روی گرد و خاک از اصلی‌ترین عوامل ایجاد این پدیده است.
مدیرکل هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: وزش این باد‌ها بر روی خاورمیانه و به ویژه در روی عراق، سوریه، کویت، شرق اردن و شمال شبه جزیره عربستان مشاهده می‌شود که بخش قابل ملاحظه‌ای از گرد و غبار در این کشور‌ها به وسیله باد‌های غربی به سوی ایران حرکت میکند.
وی به ماندگاری این ذرات در مناطق ایران اشاره کرد و ادامه داد: این ذرات پس از حرکت به سوی کشور به تدریج سرعت آنها کم میشود و در مناطق ایران حالت ماندگاری پیدا میکنند.
قطره سامانی با اشاره به عوامل تشدید‌کننده پدیده گرد و غبار تاکید کرد: خشکسالیهای ‌اخیر به ایران محدود نبوده و کشور‌های واقع در غرب ایران نیز با نفوذ این پدیده به مناطق کشورشان مواجه شده‌اند.
وی به مهم‌ترین پیامد‌های افزایش پدیده گرد و غبار در کشور‌های خاورمیانه اشاره کرد و بیان داشت: کاهش پوشش گیاهی و رطوبت خاک از مهم‌ترین نتایج و تأثیرات این پدیده محسوب میشود و با بروز این پدیده مقدار خاک نرم در مراتع، زمین‌های زراعتی و بیابان‌ها افزایش یافته است.
مدیرکل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه کاهش پوشش گیاهی در سطح شهر نتایج نا‌مناسبی دارد، اضافه کرد: با کاهش پوشش گیاهی و رطوبت خاک ظرفیت‌های ایجاد گرد و خاک در زمان وزش باد به میزان زیادی افزایش مییابد.
وی گفت: گرد و غبار‌های موجود در جامعه از مهم‌ترین عوامل افزایش خشکسالی است و وجود گرد و غبار‌های موجود در اصفهان از عامل تشدید‌کننده خشکسالی محسوب میشود.
 انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول