اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با انتقال جشنواره کودک و نوجوان به اصفهان؛

فاطمی‌منش: نیروهای فیلمساز همدانی حمایت نمی‏‏شوند

خبرگزاری فارس: راوی مؤسسه روایت سیره شهدا با تأکید بر ظرفیت بالای همدان در امور فرهنگی گفت: مراکز فرهنگی به نیروهای بومی همدانی در عرصه فیلمسازی بها نمی‏‏دهد و همین امر موجب فعالیت این افراد در خارج از همدان شده است.

فاطمی‌منش: نیروهای فیلمساز همدانی حمایت نمی‏‏شوند
حجت‏‏الاسلام و المسلمین مهدی فاطمی‏‏منش امروز در حاشیه دومین همایش طلایه‌داران کوچک در گفت‏‏وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به انتقال جشنواره کودک و نوجوان به اصفهان اظهار کرد: همدان ظرفیت بالایی در اجرا و برگزاری جشنواره کودک و نوجوان دارد اما به طور مناسب و ایده‏‏ال از این ظرفیت استفاده نمی‏‏شود.
وی افزود: از جشنواره فیلم و کودک انتظار می‏‏رفت که همدان بتواند با استفاده از کارگردانان، تهیه‌کنندگان و بازیگران بومی خود فرهنگ خود را به ایران و جهان معرفی کند اما عدم حمایت مراکز فرهنگی از نیروهای همدانی موجب شده این افراد در خارج از استان فعالیت کنند.
راوی مؤسسه روایت سیره شهدا در ادامه با تأکید بر اینکه آموزش کودکان و نوجوانان در مهارت‏‏های زندگی به خوبی صورت نمی‏‏گیرد، گفت: باید مسائل فرهنگی را محدود به مهارت‏‏های زندگی کرد و بعد از این مرحله اطلاعات مورد نیاز را به این قشر از جامعه انتقال داد و در این راستا دادن شعار بر خلاف تصور جایز است چرا که شعار در نهایت ما را به شعور می‏‏رساند.
وی با بیان اینکه دستگاه‏‏های فرهنگی در برخی مواقع موجب خنثی شدن فعالیت‏‏ها می‏‏شوند، گفت: به ‏‏منظور اجرای صحیح امور فرهنگی دستگا‏‏هایی نظیر حوزه، آموزش و پرورش، رسانه، کانون پرورش فکری، وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات باید همراه و هماهنگ با هم به تعامل بپردازند و موجب از بین رفتن کارهای یکدیگر نشوند.
فاطمی‏‏منش گفت: استفاده از آرم‏‏ها و لوگوهای مخصوص یکی از موضوعاتی تلقی می‏‏شود که مورد علاقه کودکان و نوجوانان است اما در این حوزه ضعف وجود دارد و تاکنون نتوانسته‏‏ایم آرم و لوگویی را طراحی کنیم که با فرهنگ ما سازگار باشد و مفاهیم مذهبی را نیز با خود همراه کند.
‌وی با بیان اینکه شخصیت‌سازی نیز برای قشر کودک و نوجوان بسیار اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: وقتی نتوانیم در این عرصه موفق باشیم کودکان جامعه علاقه‏‏مند به شخصیت‏‏هایی نظیر "بنتن" و "جومونگ" می‏‏شوند که در همین راستا نیز شخصیت‏‏های موجود را نظیر "عمو پورنگ" و "ململ" باید خط‌دهی کرد.
راوی مؤسسه روایت سیره شهدا با تأکید بر اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این حوزه نقش زیادی می‏‏تواند ایفا بکند، گفت: طراحی سرود مخصوص به همراه لوگوی طلایه‌داران و برگزاری چنین همایش‏‏هایی در مناطق عملیاتی می‌تواند در پیشبرد امور فرهنگی بسیار تأثیرگذار باشد.
وی در پایان با تشکر از اعضای کانون پرورش فکری افزود: این همایش می‏‏تواند جنبه کشوری نیز به خود بگیرد زیرا اجرای سرود و تئاتر طلایه‌داران کوچک می‏‏تواند به صورت پایلوت در همدان به کشور معرفی شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول