اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دور سوم سفر رئیس جمهور به همدان؛

مصوبه‌ "هر خانه، یک سفال" عقیم ماند

خبرگزاری فارس: معاون صنایع ‌دستی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همدان گفت: در دور سوم سفر رئیس جمهور به استان همدان مصوبه‌ "هر خانه، یک سفال" هنوز اجرایی نشده است.

مصوبه‌ "هر خانه، یک سفال" عقیم ماند
بهجت عباسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری برای اجرای طرح "هر خانه، یک سفال" که رئیس جمهور بر اجرای آن تأکید داشتند، اقداماتی چون طرح مسابقه، ارائه فراخوان و دعوت از هنرمندان برای ارائه طرح ملی سفال داشته است.
وی تصریح کرد: در طرح "هر خانه، یک سفال" رئیس جمهور تأکید داشتند که سفال به علت قابلیت‌های فراوانی که داراست، باید در سراسر کشور هر خانه یک کالای سفالی داشته باشد که تاکنون این امر تحقق نیافته است.
معاون صنایع‌ دستی سازمان میراث فرهنگی استان همدان بیان کرد: در فراخوانی که برای ارائه طرح مناسبی از سوی هنرمندان ابلاغ شد طرحی که فراگیری مناسب در بین مردم را داشته باشد، ارائه نشد که همین موجب عدم تحقق آن شد.
وی ادامه داد:‌ جلسه‌ای با حضور فرماندار بهار تشکیل شد که قرار شد این طرح را به صورت کمیته بررسی کنند و خود دستگاه اجرایی وارد عمل شود چون مجموعه هنرمندان استقبالی نشان ندادند.
عباسی با بیان اینکه این طرح نیازمند ارائه طرح نوینی از سوی هنرمندان است، افزود:‌ معاونت صنایع ‌دستی برای اینکه بتواند یک طرح ملی را در سراسر کشور ارائه دهد، نیازمند این بود که از سوی هنرمندان طرح مناسب و ایده‌آلی ارائه شود، که با عدم استقبال از سوی هنرمندان مواجه شد.
وی در پایان با اشاره به لزوم تحقق بخشیدن به سخنان رئیس جمهور در خصوص وجود یک محصول سفال لاله‌جین در خانه هر ایرانی عنوان کرد: برای تحقق این امر نیازمند این هستیم که یک کالای عمومی از صنایع ‌دستی استان از بین این طرح‌ها انتخاب ‌شود تا برترین طرح مورد استفاده قرار گیرد.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول