اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

دستیار احمدی نژاد:

کل دولت باید نامه‌های مردمی را دریافت و پیگری کنند

خبرگزاری فارس: مجتبی ثمره هاشمی گفت: دولت با جمع‌آوری نامه‌های مردمی ضمن اهتمام بر حل مشکلات شخصی آنان، نیازها و مشکلات عمومی مردم هر استان یا منطقه را شناسایی و برای حل آن برنامه‌ریزی می‌کند.

کل دولت باید نامه‌های مردمی را دریافت و پیگری کنند
به گزارش خبرگزاری فارس، مجتبی ثمره هاشمی دستیار ارشد رئیس‌جمهور درخصوص برخی انتقادها از جمع‌آوری نامه‌های مردمی از سوی رئیس‌جمهور تصریح کرد: اینکه اعضای کابینه و شخص رئیس‌جمهور در سفرهای استانی و ‌یا برخی ملاقات‌ها نامه‌های شخصی مردم را دریافت می‌کنند نشان دهنده این است که چقدر رابطه مسئولین نظام و مردم صمیمی است که خارج از عناوین و یا هر تفکری که بین مسئولان و مردم فاصله می‌اندازد، رابطه برقرار می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه رئیس‌جمهور نامه‌های مردمی را دریافت می‌کند و مواکدا دستور پیگیری آن را می‌دهد مفهومش این است که کل سیستم دولت باید این کار را انجام دهد و با الگوگیری از بالاترین مقام اجرایی کشور از حل کوچکترین مشکل مردم غافل نشوند و البته این سفارش امیرالمومنین حضرت علی (ع) هم می‌‌باشد که دستور فرموده‌اند توجه به مسائل مهمتر، شما را از توجه به مسائل کوچکتر و حل مشکلات مردم باز ندارد.

دستیار ارشد رئیس‌جمهور تاکید کرد: ارتباط منسجم و قوی مسئولان با مردم یکی از ویژ‌گی‌های دولت‌های نهم و دهم است که این امکان را فراهم کرده تا مردم از طریق ملاقا‌ت‌ها، دیدارهای عمومی، رسانه‌ها، پیامک، تلفن و ارائه مستقیم نامه‌های شخصی خود مطالب و مشکلاتشان را مطرح کنند و در کوتاهترین زمان ممکن پاسخ آن را دریافت نمایند.

وی یادآور شد: خوشبختانه در گزارشی که سرپرست نهاد ریاست جمهوری ارائه کرده به بخش اعظمی از نامه‌ها و درخواست‌های مردمی که به سیستم دولتی مربوط می‌شده پاسخ داده شده است.

ثمره هاشمی افزود: دولت با جمع‌آوری نامه‌های مردمی و حل مشکلات آنان نیازهای عمومی هر منطقه را هم شناسایی می‌کند یعنی در یک استان یا منطقه نیاز اول مردم آن بیکاری اعلام می‌شود و یا منطقه دیگر مسکن و یا جای دیگر مشکلات کشاورزی و صنعتی نمود بیشتری دارند که دولت از این طریق ضمن نیازسنجی عمومی نسبت به حل اساسی آن اقدام و برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری را انجام می‌دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که مدعی هستند رئیس‌جمهور و اعضای کابینه نباید نامه‌های مردمی دریافت کنند توجه به این نکته ندارند که گاهی حل مشکل یک نفر چقدر در زندگی شخصی او می‌تواند تاثیرگذار باشد و یا توجه به این موضوع ندارند که تک تک افراد صاحب کرامت هستند و مشکلاتشان مهم است لذا از منظر دولت‌های نهم و دهم این آحاد ملت هستند که یک ملت را می‌سازند.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول