اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس قطر:

آمریکا حاضر به پذیرش قدرت جهان اسلام در حل بحران‌های بین‌المللی نیست

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس گفت:‌ آمریکا حاضر به پذیرش قدرت بالقوه جهان اسلام در حل بحران‌های مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی نیست.

آمریکا حاضر به پذیرش قدرت جهان اسلام در حل بحران‌های بین‌المللی نیست
به گزارش خبرگزاری فارس،‌ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه پنجمین کنفرانس بین‌المللی فلسطین در تهران، با محمد بن مبارک الخلیفی همتای قطری خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار علی لاریجانی حضور گسترده روسای مجلس و سایر مقامات پارلمانی و سیاسی کشورهای مختلف اسلامی و غیراسلامی در این کنفرانس را نشانه اهمیت موضوع فلسطین در عصر حاضر خواند و گفت: این کنفرانس دربر دارنده اهتمام و تاکید امت اسلام بر احقاق حقوق ملت فلسطین و پایانی بر ظلم چند دهه‌ای رژیم صهیونیستی علیه آنان است.

وی در ادامه این دیدار با انتقاد از مواضع متناقض دولت آمریکا در قبال موضوع فلسطین و تحولات منطقه‌ای یادآور شد: آمریکا حاضر به پذیرش قدرت بالقوه جهان اسلام در حل بحران‌های مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی نیست و در موضوع فلسطین ملت مظلوم این سرزمین باید هزینه و بهای سنگین این رفتارهای متناقض از سوی آمریکا را بپردازند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روابط دو کشور جمهوری اسلامی ایران و قطر اظهار کرد: روابط و مناسبات دو کشور صرفاً متوقف به روابط همسایگی نیست و بین جمهوری اسلامی ایران و قطر رایزنی‌ها و همکاری‌های گسترده‌ای در مورد موضوعات متنوع منطقه‌ای و بین‌المللی وجود دارد که باید استمرار یابد.

لاریجانی با تاکید بر اهمیت گسترش روابط اقتصادی در کنار مناسبات سیاسی نیز گفت: باید از تمام فرصت‌ها برای باز شدن افق‌های نوین در روابط اقتصادی به ویژه سرمایه‌گذاری مشترک بین دو کشور در زمینه‌های مختلف استفاده کرد و مجلس شورای اسلامی از این توسعه مناسبات حمایت می‌کند.

در ادامه این دیدار هم‌چنین محمد بن مبارک الخلیفی رییس مجلس قطر ضمن تقدیر از جمهوری اسلامی ایران به خاطر برگزاری این کنفرانس گفت: برگزاری این کنفرانس در این منطقه حساس برای ملت فلسطین بسیار حائز اهمیت است و سخنان مقام معظم رهبری در افتتاحیه این کنفرانس و تاکید ایشان بر احقاق حقوق ملت فلسطین شایسته تقدیر بود.

رییس مجلس قطر تاکید امیر قطر بر گسترش روابط در زمینه‌های مختلف نوین اقتصادی و استمرار آمد و شدهای سیاسی را نشانه سطح بالای مناسبات فیمابین دانست و گفت: این مناسبات باید متناسب با ظرفیت‌ها گسترش یابد.

وی در پایان خواستار حمایت هرچه بیشتر مجلس شورای اسلامی از توسعه همکاری‌ها و روابط اقتصادی بین دو کشور شد.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول