اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

هیچ موردی از وبا در کردستان مشاهده نشده است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با وجود اقدامات پیشگیرانه این دانشگاه، تاکنون موردی از بیماری وبا در این استان مشاهده و یا گزارش نشده است.

هیچ موردی از وبا در کردستان مشاهده نشده است
طیب قدیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار داشت: هر ساله در اوایل سال برای پیشگیری و جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیر روده‌ای، با تشکیل کمیته‌های مختلف اقدامات پیشگیرانه‌ای صورت می‌گیرد.
وی افزود: امسال نیز کمیته‌های دانشگاهی، استانی و شهرستانی برای هماهنگی‌های درون و برون‌بخشی تشکیل شده و اقدامات پیشگیرانه موثری را در دستور کار خود داشته و دارند.
به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، حوزه‌های بهداشتی استان نیز برای نمونه‌گیری دقیق و انجام آزمایشات از موارد ارسالی و مشکوک آمادگی کاملی دارند و در این زمینه مشکلی در استان وجود ندارد.
قدیمی با عنوان اینکه در سال گذشته کمتر از 10 مورد از بیماری وبا در استان کردستان مشاهده شد که افراد خارج از استان نیز بودند، خاطرنشان کرد: اما امسال تا این لحظه هیچ مورد مثبتی وجود نداشته و این نشان از همت مسئولان امر در زمینه اقدامات پیشگیرانه موثر است.
وی رعایت بهداشت فردی و اجتماعی را از راه‌های جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های روده‌ای و به ویِژه وبا خواند و افزود: عدم شستشوی سبزیجات و میوه با مواد ضدعفدنی کننده از راه‌های انتقال این بیماری به افراد است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت.
قدیمی با بیان اینکه راه‌های پیشگیری از وبا بسیار آسان است، تصریح کرد: مردم در هنگام مسافرت به هیچ عنوان از سبزیجات استفاده نکنند و در صورت استفاده در منزل نیز میوه‌ها و سبزیجات را کاملا ضدعفونی کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پایان تاکید کرد: در صورت عدم اطمینان از سلامت آب آشامیدنی به ویژه در هنگام مسافرت، حتما از آب جوشیده یا آب معدنی استفاده شود.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول