اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال تاکنون؛

9 مورد ابتلا به وبا در کاشان مشاهده شد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: از ابتدای سال تا کنون 9 مورد ابتلا به بیماری وبا (التور) در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل مشاهده شده است.

9 مورد ابتلا به وبا در کاشان مشاهده شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسن الماسی ظهر امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان اصفهان با اعلام این خبر اظهار داشت: همچنین تاکنون 17 مورد ابتلا به بیماری ناگ (اسهال) نیز در این دو شهرستان شناسایی شده است.
وی افزود: بیشترین موارد شناسایی شده در منطقه ابوزیدآباد در آران و بیدگل بوده که در این راستا دو قنات آلوده شناسایی شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان یادآور شد: مشاهده ابتلا به بیماری وبا در کاشان زنگ خطری برای استان اصفهان است و باید برای جلوگیری از شیوع آن توجه و اعتبارات بیشتری در نظر گرفته شود.
وی افزود: شهرستان‌های کشان و آران و بیدگل دروازه ورودی شمال استان اصفهان هستند و به دلیل هم‌جواری با استان قم که یکی از منابع آلودگی بیماری وبا بوده در معرض خطر گسترش این بیماری قرار دارند.
الماسی اضافه کرد: رفت و آمدهای زیاد به این دو شهرستان به خصوص برای مراسم مذهبی از جمله علل شیوع این بیماری است.
وی با بیان اینکه بیماری وبا و اسهال در شهرستان آران و بیدگل به دلیل کویری بودن، بیشتر مشاهده شده است، اظهار داشت: استفاده از آب چشمه و قنات بیشترین دلیل ابتلا به این بیماری بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان مصرف سبزی آلوده و مواد غذایی مانده و غیربهداشتی را دلایل دیگر ابتلا به این بیماری عنوان کرد و تصریح کرد: کمبود آب مصرفی، نقص در زیرساخت‌ها و کمبود امکانات مهم‌ترین چالش‌ها در این زمینه است.
وی تاکید کرد: وبا یک بیماری به شدت واگیر دار است و به سرعت می‌تواند همه‌گیر شود، بنابراین دستگاه‌های مربوطه باید بسیار حساس شوند تا این بیماری همه‌گیر نشود، چرا که اگر این بیماری توسعه پیدا کند، کنترل آن از دست خارج می‌شود.
الماسی در پایان از مسئولان استان خواست تا اعتبارات بیشتری به این دو شهرستان به منظور مبارزه با این بیماری و ارائه آموزش‌های لازم به مردم اختصاص یابد.
انتهای پیام/ص20





این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول