اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم در جلسه شورای اداری ـ1:

افتتاح پروژه‌های عمرانی در سالگرد سفر مقام معظم رهبری‌

خبرگزاری فارس: استاندار قم گفت: در سالروز سفر معظم‌له پروژه‌های مصوب سفر رهبری که به بهره‌برداری رسیده‌اند، افتتاح و برخی دیگر از پروژه‌هایی که آماده مرحله عملیاتی هستند، کلنگ‌زنی می‌شوند.

افتتاح پروژه‌های عمرانی در سالگرد سفر مقام معظم رهبری‌
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد‌حسین موسی‌پور در پنجمین جلسه شورای اداری استان که شنبه شب در تالار معصومیه استانداری برگزار شده بود، از جیره‌بندی آب شور قم در صورت اجرایی نمی‌شدن طرح انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم خبر داد.
وی در ادامه افزود: به‌دلیل کمبود آب و جدی بودن خشکسالی در استان قم، جیره‌بندی آب برای استان حتمی بود اما با تلاش مسئولان توانستیم از بخشی از طرح ناقص آبرسانی به قم بهره گرفته و 2500 لیتر در ثانیه آب را وارد لوله‌های انتقال آب کنیم.
استاندار قم با بیان اینکه بحران کم‌آبی بر روی سرشاخه‌های دز هم تاثیر خود را گذاشته است، بیان کرد: میزان آب به دست‌آمده از سرشاخه‌های دز به هزار لیتر آب در ثانیه رسیده است.
وی با اشاره به مصرف بالای استان افزود: هرچه میزان مصرف بالا رود مجبور هستیم مقدار آب شور را بیشتر کنیم تا با جیره‌بندی آب مواجه نشویم.
استاندار قم در ادامه با بیان اینکه صرفه‌جویی از دستورات دینی است، گفت: باید مسئولان و مردم نگاه ویژه‌ای به بحث صرفه‌جویی در آب داشته باشند تا با کمک یکدیگر این بحران کم‌آبی را برطرف سازیم.
وی در ادامه با اشاره به سفر مهر ماه سال گذشته مقام معظم رهبری اظهار کرد: سفر رهبری برای ملت ایران و استان قم سفری تاریخی و ماندگار است و این سفر در حافظه مردم قم ماندگار شد چراکه در این سفر مردم قم هوش و درایت خود را به رخ تمام جهانیان کشاندند.
‌موسی‌پور با بیان اینکه زنده نگاه داشتن یاد و خاطره سفر رهبری عزیز جز وظایف هر ایرانی است، گفت: در سال روز سفر معظم‌له پروژه‌های مصوب سفر رهبری که به بهره‌برداری رسیده‌اند، افتتاح و برخی دیگر از پروژه‌هایی که آماده مرحله عملیاتی هستند، کلنگ‌زنی می‌شوند.
وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن هفته نیروی انتظامی افزود: دو عنصر بسیار مهم در سطح اجتماع، تامین نظم و تامین امنیت است، چراکه اگر این دو عنصر در جامعه وجود نداشته باشد زمینه‌سازی برای دیگر مسئولیت‌ها میسر نیست.
استاندار قم با بیان اینکه نیروی انتظامی قم وظیفه خود را به خوبی انجام داده است، اظهار کرد: انتظار از نیروی انتظامی استان قم، انتظار از پلیس یک شهر بین‌المللی است و زمانی که هدف ما از شهر قم یک شهر بین‌المللی و اسلامی است که الگویی برای تمام شهر دنیا باشد، یک جرم و خطا هم در شهر مقدس قم زیاد است و این امر نیازمند تلاش بیشتر پلیس است.
وی در ادامه با اشاره به طرح مسکن مهر در استان قم، گفت: استان قم در طرح مسکن مهر کشور رتبه نخست را از آن خود کرده است این در حالی است که همزمان با سال روز سفر رهبری به قم، شش هزار واحد مسکونی دیگر از طرح مسکن مهر افتتاح می‌شود.
‌موسی‌پور در پایان با بیان اینکه سفر به بخش‌های استان قم در دستور کار آتی استانداری قرار گرفته است، افزود: مصوبات قبلی این سفرها پیگیری می‌شود و طرح‌های جدیدی را برای عمران و توسعه بخش‌های استان در نظر خواهیم گرفت.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول