اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه نخست سال جاری صورت گرفت؛

افزایش 153 درصدی درآمد گمرک قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرکل گمرک استان قزوین از افزایش 153 درصدی درآمد گمرک استان در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

افزایش 153 درصدی درآمد گمرک قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط اداره کل گمرک استان قزوین، حسن علیدوستی بیان کرد: در شش ماهه نخست سال جاری از استان قزوین 173 هزار تن کالا به ارزش 145 میلیون  دلار به مقصد عراق، ترکیه، سایر کشورهای آسیای میانه، عسلویه، ترکمنستان، هلند، پاکستان و غیره صادر شده است.
وی ادامه داد: اقلام  صادراتی به طور عمده  شامل مواد شوینده، کاشی و سرامیک، مفتول مسی، آهن‌آلات و فولاد، مصنوعات مسی، کمپرسور گازی، شیشه و آیینه، سایر لوازم و اشیاء برقی، سنگ و کنسانتره مولیبدن و غیره است که از نظر وزنی 21 درصد کاهش و از نظر ارزش 48 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
مدیرکل گمرک استان قزوین اضافه کرد: مقصد کالاهای صادر شده از استان قزوین، 43 کشور جهان بوده که 61 نوع کالا به این کشورها صادر شده است.
وی با اشاره به واردات کالا به استان توضیح داد: 77 هزار تن کالای وارداتی به ارزش415 میلیون دلار ترخیص شده است که کالاهای ترخیص شده به طور عمده شامل کشنده تریلر و کامیون، کمپرسور، اجزاء و قطعات کولر، سواری پورشه، تجهیزات خط تولید نورد فلزات با متعلقات، لوله شیشه‌ای برای ساخت پوکه آمپول و غیره است.
علیدوستی عنوان کرد: این کالاهای وارداتی از کشورهای آلمان، هلند، ترکیه، ژاپن، سنگاپور، چین، ایتالیا، فرانسه و غیره وارد شده‌اند که از نظر وزنی 48 درصد و از نظر ارزش 61 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
وی یادآور شد: تعداد کشورهایی که از آنها کالا به استان قزوین وارد شده 52 کشور است که 835 نوع کالا از این کشورها وارد شده است.
مدیرکل گمرک استان قزوین با اشاره به افزایش درآمد گمرک استان تصریح کرد: در شش ماهه نخست سال جاری درآمد عمومی گمرک استان 841 میلیارد ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 153 درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به تشکیل پرونده‌های حقوقی و قضایی عنوان کرد: در این مدت تعداد پرونده‌های تشکیل شده 139 فقره به ارزش 53 میلیارد و 576 میلیون ریال و جریمه تعیینی 362 میلیارد و 183 میلیون ریال بوده است.
علیدوستی اعلام کرد: در مدت مذکور 218 بسته پستی به ارزش 113 میلیون ریال از دایره امانات پستی این گمرک ارزیابی و به خارج از کشور ارسال و همچنین 785 بسته پستی از سایر کشورها به ارزش 286 میلیون ریال وارد، ارزیابی و ترخیص شده است.
وی در خصوص ترانزیت سوخت افزود: در نیمه نخست سال جاری 4 هزار تن مواد سوختی از مبدا عراق توسط  199 کامیون به مخازن زیر پوشش گمرک استان قزوین ترانزیت و بعد از بارگیری از مرز میلک به خارج حمل شده است.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول