اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی یک ماه گذشته؛

51 شکارچی متخلف در گچساران دستگیر شدند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران گفت: طی یک ماه گذشته تاکنون 50 شکارچی متخلف در حوزه استحفاظی گچساران دستگیر شده‌اند.

51 شکارچی متخلف در گچساران دستگیر شدند
عبدال دیانتی‌نسب امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار داشت: شکار بی‌رویه و غیرمجاز به‌عنوان تهدیدی جدی به‌شمار می‌آید و باید در این زمینه فرهنگ‌سازی بیشتری انجام شود.
وی ماموریت اصلی این نهاد را کمک به ایجاد محیط زندگی امن و پاک برای اقشار مختلف جامعه  عنوان کرد و افزود: لازم است همه دستگاه‌های اجرایی، محیط زیست را برای موفقیت در مأموریت‌ها کمک دهند.
دیانتی‌نسب ابراز داشت: محیط زیست در کشورهای توسعه یافته اولویت و جایگاه بسیار مهمی دارد و در کشور ما هم اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.
رئیس اداره محیط زیست گچساران خاطرنشان کرد: طبیعت و محیط زیست، موهبتی خداوندی بوده که از مجموعه موجودات، منابع و عوامل و شرایط هماهنگی که در اطراف هر موجود زنده وجود دارد و ادامه حیات به آن وابسته است به وجود می‌آید.
دیانتی‌نسب ادامه داد: فرهنگ اسلامی، طبیعت را گهواره و زمینه‌ساز پرورش و کمال انسان می‌داند و با هر کس که به این عامل، آسیب و زیان رساند و آن را برای رشد بشر ناامن سازد، مقابله می‌کند.
وی با اشاره به معضلات ناشی از شکارهای غیرقانونی در گچساران افزود: جلوگیری از شکار غیر مجاز در گچساران باید با جدیت بیشتر در دستور کار محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد قرار بگیرد.
این مسئول تصریح کرد: حذف هر یک از حلقه‌های زنجیره محیط زیست، اثرات جبران ‌ناپذیری بر روی حیات و سلامتی انسان بر جای می‌گذارد.
این مقام حفاظت از محیط زیست گچساران شکارهای غیرمجاز را عامل ضربه‌پذیری محیط زیست توصیف کرد و توجه به توسعه سکونت‌گاه‌ها و نهادینه ‌کردن فرهنگ گردشگری و احترام به محیط زیست را از جمله موارد مهم برای آموزش به اقشار مختلف جامعه و به‌ویژه به کودکان و نوجوانان عنوان کرد.
دیانتی‌نسب تأکید کرد: آلودگی‌های زیست محیط از جمله عرضه دود در فضا و بیماری‌های مختلفی به دنبال دارد و هزینه‌های اجتماعی بر جامعه تحمیل می‌کند.
رئیس اداره محیط زیست گچساران با اشاره به دستگیری افزون بر 50 شکارچی متخلف در این شهرستان طی یک ماه گذشته ابراز داشت: این افراد به‌طور غیر قانونی اقدام به شکار غیرمجاز کرده بودند که گرفتار محیط‌بانان منطقه شدند.
دیانتی‌نسب اضافه کرد: از این شکارچیان متخلف 45 قبضه اسلحه کشف شد که از این تعداد، سه قبضه اسلحه مجاز و 42 قبضه دیگر غیر مجاز است.
وی متذکر شد: در این دستگیری، پرندگانی از قبیل کبک، تیهو، کبوتر و قمری و حیواناتی از قبیل میش، روباه و قوچ کشف شد.
این مسئول از ارسال پرونده این متخلفان شکار به دادگاه و مراجع قضایی خبر داد و گفت: برای جلوگیری از افزایش شکار غیر مجاز لازم جرائم سنگینی برای این افراد در نظر گرفته شود.
دیانتی‌نسب با اشاره به صدور بیش از 90 جلد دفترچه شناسایی شکارچیان طی یک ماه گذشته تاکنون اذعان داشت: در همین مدت افزون بر 190 برگ پروانه شکار پرندگان و یک فقره تور تفریحی نیز صادر شده است.
انتهای پیام؛/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول