اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس محیط زیست گچساران خبر داد:

دستگیری 21 شکارچی متخلف در گچساران

خبرگزاری فارس: رئیس اداره محیط زیست گچساران از دستگیری 21 شکارچی متخلف طی یک هفته اخیر در چند منطقه از این شهرستان خبر داد.

دستگیری 21 شکارچی متخلف در گچساران
عبدال دیانتی‌نسب امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار داشت: شکارهای غیرمجاز عامل ضربه‌پذیری محیط‌ زیست بوده و توسعه سکونت‌گاه‌ها، بیماریهای حیات وحش، اتفاقات، حوادث و خشکسالی از دیگر عوامل تأثیرگذار بر محیط زیست است.
وی با اشاره به عدم تناسب میان مجوز صادرشده و جواز حمل سلاح به نسبت آمار حیات وحش از قبیل پرندگان و پستانداران، از متولیان امر خواست تا در این زمینه تمهیدات لازم را بیندیشند.
دیانتی‌نسب ابراز داشت: 21 شکارچی متخلف که به شکار غیرمجاز پرداخته ‌بودند در چند منطقه از گچساران دستگیر شدند که از آن‌ها 18 قبضه اسلحه کشف و ضبط کردید.
وی افزود: این افراد به شکار 2 رأس میش و گوسفند وحشی، یک قلاده روباه و 26 قطعه تیهو در حوزه استحفاظی گچساران اقدام کرده بودند.
این مقام حفظ محیط زیست گچساران مناطق ماهور باشت، بی‌بی حکیمه، دیل، لیشتر و بابا‌‌کلان را از جمله نقاطی عنوان کرد که شکارچیان متخلف در آن شکار غیرمجاز داشته‌ اند.
دیانتی‌نسب تأکید کرد: شکار بیرویه و غیرمجاز به‌عنوان تهدیدی جدی به‌شمار میآید و باید در این زمینه فرهنگ‌سازی بیشتری انجام گیرد.
رئیس اداره محیط زیست گچساراران تصریح کرد: این افراد به‌طور غیرقانونی اقدام به شکار غیرمجاز کرده بودند که گرفتار محیط‌بانان منطقه شدند.
دیانتینسب با اشاره به معضلات ناشی از شکارهای غیرقانونی در گچساران افزود: لازم است این مشکل با جدیت بیشتر در دستور کار محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: حذف هر یک از حلقه‌های زنجیره محیط زیست، اثرات جبران‌ناپذیری بر روی حیات و سلامتی انسان بر جای میگذارد.
دیانتی‌نسب با تأکید به رعایت ضوابط و مقررات صید و شکار ابراز داشت: در صورتیکه بنابر مقتضیاتی از قبیل حفظ نسل پرندگان، مسائل بهداشتی و سایر ملاحظات زیست محیطی، تغییرات یا ممنوعیت‌هایی در ضوابط و مقررات شکار و صید به عمل آید، دارندگان پروانه شکار متعهد به اجرای آن هستند.
وی افزود: حتی به دلیل عدم آگاهی شکارچیان از قوانین ممنوعیت شکار و صید، در صورت هرگونه شکار و صید غیر‌مجاز فرد خاطی دستگیر و طبق قانون با او برخورد میشود.
رئیس اداره محیط زیست گچساران خاطرنشان کرد: با متخلفان صید و شکار به‌شدت برخورد می‌شود و پرونده این متخلفان نیز برای رسیدگی به مراجع قضایی گچساران ارسال شده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول