اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

ورزشکاران جنبه‌های معنوی را در خود تقویت کنند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین انس با قرآن را امتیازی برای ورزشکاران دانست و گفت: ورزشکاران جنبه‌های معنوی را در خود تقویت کرده و مقداری از عمر خود را در راه تزکیه و تهذیب نفس گذارند.

ورزشکاران جنبه‌های معنوی را در خود تقویت کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین در دیدار با مسئولان، مربیان و داوران بسیجی استان بیان کرد: در کنار کسب افتخارات در عرصه‌های مختلف از جمله ورزش، باید جنبه‌های معنوی را نیز در خود تقویت کنید.
وی ادامه داد: شما ورزشکاران با توجه به اینکه ورزش می‌کنید با نشاط هستید و سلامت هستید که این سلامت جسمی نعمت الهی است و باید در جنبه‌های نفس و روان و معنویت خود نیز کوشش کرده و این جنبه را نیز تقویت کنید.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اضافه کرد: پیامبر گرامی اسلامی مبعوث شدند که تربیت اخلاق و تزکیه را پیش ببرند و در آیات سوره جمعه نیز آمده است که خداوند در میان مردمانی بی‌سواد رسولی را مبعوث کرد که کارش این بود آیات قرآن را برای مردم بخواند تا آنها را تزکیه کند و کم کم از قرآن درس بگیرند.
وی با اشاره به آثار تزکیه در ارتقای شخصیت انسان افزود: تزکیه کار مهمی است که باید به آن توجه داشت و مبارزه با نفس داشته باشیم و شما ورزشکاران باید در کنار سلامت جسمی که دارید مقداری از عمر خود را در راه تزکیه و تهذیب نفس بگذارید و بر اساس آیات قرآن، رستگار کسی است که نفس را تزکیه کرد.
باریک‌بین با اشاره به لزوم انس با قرآن تصریح کرد: همه ما باید سعی کنیم که انس با قرآن داشته باشیم و در کنار قرائت قرآن، ترجمه آن را نیز بخوانیم و از لذت‌های معنوی بهره‌مند شویم.
وی به ورزشکاران توصیه کرد هرچه بیشتر با قرآن آشنا شده و آن را صحیح تلاوت کنند چراکه این امتیازی برای یک ورزشکار است.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطر نشان کرد: پیامبر مردم را با قرآن ساخت و بقای انسان نیز به روح وی است بنابراین باید به مسائل دینی بیشتر اهمیت دهیم و همچنین یادگیری احکام دینی نیز مورد توجه واقع شود و هر روز یک یا دو مسئله دینی را با رجوع به رساله بیاموزید.
وی در ادامه با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با جانبازان افزود: در هشت دفاع مقدس رزمندگان افتخارات بزرگی آفریدند و در برابر جنگ و حمله نظامی جهان که دشمنان اسلام به کشور ما تحمیل کرده بودند، ایستادند و اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیافتد و این در حالی بود که دشمن مجهز بود و پشتوانه جهانی داشت و ما امکانات نظامی کمی داشتیم و در این راه نیز رزمندگان ما برخی به شهادت رسیدند و برخی نیز جانباز شدند.
باریک‌بین یادآور شد: رهبری در دیداری که با جانبازان داشتند، عنایت خاصی داشتند زیرا اینها قهرمانان کشور ما هستند و ان‌شاالله خداوند به اینها سلامتی داده و به خانواده‌هایشان نیز صبر و اجر دهد.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول