اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همایش ایثارگران فرهنگی گچساران برگزار شد

خبرگزاری فارس: همایش ایثارگران فرهنگی گچساران با حضور فرماندار، مدیر آموزش و پرورش و مسئولان محلی این شهرستان برگزار شد.

همایش ایثارگران فرهنگی گچساران برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، مدیر آموزش و پرورش گچساران شامگاه شنبه در همایش ایثارگران فرهنگی این شهرستان که برای نخستین بار برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران بر پایه دین با محوریت اسلام ناب محمدی و خارج از حیطه نفوذ و سلطه دو اردوگاه بزرگ جهانی شرق و غرب رخ داده است.
وی افزود: به همین دلیل این انقلاب مسیری پرفراز و نشیب و پر چالش را می‌پیماید و دشمنی‌های زیادی را تحمل می‌کند و تاکنون از تهدیدهای ویرانگری عبور کرده است.
مرادی بیان داشت: حضور پر رنگ و موفق بسیج در جنگ تحمیلی، ارزش بسیج را بیش از گذشته در برابر چشم‏ها قرار داد و از این‏رو، بیشتر مردم، بسیج را به‌عنوان نهادی نظامی می‏شناسند.
این مسئول با اشاره به اینکه بسیجیان همراه با سایر رزمندگان تأثیر ویژه‌ای در پیروزی کشور در هشت سال دفاع مقدس داشته‌اند، تصریح کرد: همه مسئولان باید فرهنگ حقیقی دفاع مقدس و نیز اهداف شهدا و رزمندگان اسلام را  برای نسل جوان تبیین کنند.
مدیر آموزش و پرورش گچساران خاطرنشان کرد: مراجعه به آمار حضور کارکنان ادارى آموزش و پرورش در جبهه‌هاى جنگ بسى افتخارآمیز است.
مرادی با بیان اینکه این حضور پرشور در بر دارنده برکات زیادی بود، افزود: از جمله برکات حضور فرهنگیان در جبهه استفاده از تجارب مدیریتى این عزیزان در حوزه اداره و فرماندهى و نیز بهره‌مندى از تدابیر فرهنگى ایشان در برنامه‌سازى تبلیغات جبهه و جنگ بود.
مدیر آموزش و پرورش گچساران گفت: در دوران دفاع مقدس افزون بر 550 نفر از فرهنگیان گچساران به جبهه اعزام شدند و اکنون بیش از 52 درصد فرهنگیان این شهرستان ایثارگر هستند.
وی ابراز داشت: این حضور پرحجم ضمن آن‌که قدرتى قابل توجه در پوشش جبهه‌هاى جنگ به لحاظ نیروى انسانى محسوب مى‌شد، داراى تأثیرات مفید و موثر بسیاری بود.
مرادی ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان و ارائه الگویى عملى از آموزه‌هاى مذهبى و اجتماعى به محیط و مردم پیرامونى خود را از جمله مهم‌ترین این تاثیرات برشمرد.
این مقام فرهنگی گچساران و جانباز دوران دفاع مقدس بیان داشت: تأثیرگذارى حضور فرهنگیان در جبهه تا خطوط مقدم نیز تداوم و گسترش مى‌یافت و بدین ‌ترتیب جبهه‌هاى جنگ به محلى براى تداوم تحصیل و تدریس تبدیل شده بود.
وی عنوان کرد: معلمان رزمنده آن مجاهدانی بودند که در عصر نیاز جمهوری اسلامی ایران در جبهه جنگ علیه باطل خود را نشان دادند.

* دفاع مقدس غلبه اندیشه‌محوری بر تجهیز محوری بود
مدیر آموزش و پرورش گچساران افزود: آن معلمان وارسته بر غائبان زمان خود فضل و برتری دارند و مقام و جایگاه آنان باید همیشه ارج نهاده شود.
مرادی خاطرنشان کرد: کشور ایران از معدود کشورهایی است که در دوره‌های مختلف با جنگ‌های متفاوتی روبه‌رو شده است.
وی ابراز داشت: عراق در حالی جنگ هشت‌ ساله را بر کشور ایران تحمیل کرد که ملت ایران تازه انقلاب کرده بودند.
این مسئول با بیان اینکه رزمندگان آگاه و با بصیرت ایران اسلامی توانستند بر تجهیزات مدرن کشورهای استعماری و حامی عراق غلبه کنند افزود: ملت ولایی و رزمندگان ایران اسلامی دفاع مقتدرانه‌ای از کشور خود در برابر عراق داشتند.
مدیر آموزش و پرورش گچساران ابراز داشت: در دوران دفاع مقدس افزون بر 550 نفر از فرهنگیان گچساران به جبهه اعزام شدند و اکنون بیش از 52 درصد فرهنگیان این شهرستان ایثارگر هستند.
مرادی با اشاره به اینکه جمعی از ایثارگران فرهنگی به درجه بازنشستگی نائل آمده‌اند، افزود: 478 نفر از ایثارگران هنوز هم شاغل بوده و اکنون در سنگر علم و دانش و تهذیب نفس مشغول انتقال تجارب و اندیشه به نسل جدید هستند.
وی با بیان اینکه خانواده فرهنگیان ایثارگر گچساران دارای 20 شهید و 94 جانباز است، ابراز داشت: نزدیک به 100 نفر از فرهنگیان گچساران سابقه حضور بالای یک‌سال در جبهه دارند.
این مسئول گفت: آموزش و پرورش گچساران در حال حاضر افزون بر یک هزار و 500 فرهنگی بسیجی در رده‌های مقاومت بسیج دارد که با فعالیت در مناسبت‌های مختلف در طول سال در اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی پیشگام هستند.

* آمریکا بعد از پیروزی انقلاب با عراق رابطه‌ای دوستانه برقرار کرد
استاد دانشگاه شیراز و فرمانده دوران دفاع مقدس نیز در این همایش متذکر شد: رابطه آمریکا و عراق تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران رابطه‌ای معمولی بود.
محمد ارشادی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا برای رسیدن به اهداف شوم خود، با برقراری ارتباط با صدام، جنگ علیه ایران را طراحی کرد.
وی افزود: داشتن ارتشی قوی، همسایگی با ایران از جمله دلایل آمریکا برای انتخاب عراق بود.
ارشادی خاطرنشان کرد: عراق در آن زمان رابطه خوبی با صهیونیسم نداشت و تضعیف ارتش عراق به‌واسطه جنگ با ایران به نفع آمریکا و صهیونیسم بود.
این استاد دانشگاه عنوان کرد: در آن زمان بنی‌صدر که دارای حکومتی لیبرال بود فرماندهی کل قوا را بر عهده داشت و با این روحیه بنی‌صدر ثبات اقتصادی و استحکام در کشور وجود نداشت.
ارشادی اضافه کرد: کشور ایران در آن زمان در حال تدوین قانون اساسی بود و با شناختی که عراق از وضعیت اقتصادی ایران داشت پیروزی خود در جنگ تحمیلی را قطعی می‌دانست.
این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به دلایل ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر بیان داشت: در آن زمان سازمان‌های بین‌المللی و سازمان ملل متحد پیشنهاد آتش‌بس داد که این پیشنهاد به نفع ایران نبود.
وی افزود: سازمان‌های بین‌المللی در آن زمان به ‌جای دادن پیشنهاد صلح از ایران می‌خواستند تا پیشنهاد آتش‌بس را بپذیرد.
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: با قبول پیشنهاد صلح هرکدام از کشورهای ایران و عراق ضمن بازگشت به مرزهای بین‌المللی خود، کشور مقصر و آغازگر جنگ مشخص شده و مجبور به پرداخت خسارت می‌شد.
ارشادی افزود: در زمان دادن پیشنهاد آتش‌بس کشور عراق از نظر تجهیزات نظامی تضعیف شده بود و پس از به‌دست‌آوردن توان نظامی آتش‌بس را شکسته و به جنگ دوباره با ایران می‌پرداخت.

* ناگفته‌های دفاع مقدس بیان شود
وی با تأکید بر لزوم تبیین اهداف دفاع مقدس متذکر شد: در رابطه با دفاع مقدس مطلب محرمانه‌ای نیست و همه ناگفته‌های جنگ باید بیان شود.
ارشادی تصریح کرد: هدف استکبار از آغاز جنگ ساقط کردن نظام اسلامی و انقلاب بود و لازم است از ارزش‌های دفاع مقدس هرچه بیشتر پاسداری و آن را به نسل آینده انتقال دهند.
این استاد دانشگاه اذعان داشت: تقویت سیستم‌های دفاعی و توسعه امکانات جنگ‌افزاری از جمله دستاوردهای هشت سال جنگ تحمیلی بود.
به گزارش فارس در پایان این همایش از ایثارگران و بسیجیان فرهنگی گچساران تجلیل به ‌عمل آمد.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول