اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 5 ماهه نخست سال جاری صورت گرفت؛

کاهش 30 درصدی جرائم خشن در کرمان

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان کرمان از کاهش 30 درصدی جرائم خشن در این خطه در پنج ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

کاهش 30 درصدی جرائم خشن در کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، حجت‌الاسلام علی توکلی در گردهمایی روسای حوزه‌های قضائی و دادستان‌های استان کرمان با اشاره به کاهش 30 درصدی جرائم خشن در پنج ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته اظهار داشت: این امر نتیجه تلاش، همکاری و تدبیر همه مسئولان استان کرمان است.
وی افزود: ارتقا امنیت و هدیه آرامش به مردم در سایه توجـــه مسئولان به زیرساخت‌های امنیتی و توکل به خدا و روحیه همکاری و همراهی با مجموعه‌های مرتبط و ارزش قائل شدن برای مردم و مراجعان به دستگاه‌ها محقق شده است.
وی با تأکید بر داشتن نگاه امنیتی در پرونده‌های خاص و امنیتی توسط قضات بیان داشت: رسیدگی به یک پرونده امنیتی مستلزم رعایت بسیاری از نکات و مسائل امنیتی و اطلاعاتی است و بروز هرگونه اطلاعات از پرونده زمینه سوء‌استفاده افراد فرصت‌طلب و از دست رفتن فرصت را به دنبال دارد.
توکلی تعیین تکلیف سریع اموال متهمان پرونده‌ها را در زمان رسیدگی خواستار شد و بیان کرد: در پرونده‌های محاکم انقلاب و مفاسد اقتصادی، تعیین تکلیف اموال متهمان باید با اولویت مشخص شود تا بلاتکلیفی، موجبات ضرر به بیت‌المال و افراد ذی‌نفع در پرونده را فراهم نکند.
وی با اشاره به سنگینی کار قضایی و آثار فرسایشی آن در روحیه قضات و کارکنان تصریح کرد: توجه بیشتر به معنویات در کنار مطالعه و کنکاش در مسائل مختلف اجتماعی، دینی و اخلاقی و پرداختن به ورزش و خانواده از روزمرگی و فرسایش روحی و جسمی می‌کاهد.
توکلی به یاد مرگ بودن و قیامت را از تأکیدات ائمه و آموزه‌های دین اسلام برشمرد و گفت: یادآوری لحظات مرگ و قیامت، فرد را از لغزش و خطا مصون داشته و وی را که همواره در تیررس وسوسه شیطان است از گناه و لغزش بازمی‌دارد.
به گزارش فارس در این گردهمایی معاونان دادگستری و رؤسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌های استان کرمان به بحث و تبادل نظر در باره مسائل، سیاست‌ها و مشکلات حوزه کاری خود پرداختند و در این زمینه تصمیماتی گرفته شد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول