اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آستان امامزاده جعفر یزد اعلام کرد:

تدوین طرح توسعه امامزاده جعفر یزد

خبرگزاری فارس: مدیریت آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) یزد گفت: طرح توسعه امامزاده جعفر (ع) یزد هم‌اکنون در دست تدوین است و در آینده فضای آن به پنج هکتار خواهد رسید.

تدوین طرح توسعه امامزاده جعفر یزد
سید ابوالحسن آیت‌اللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد با اشاره به تصویب طرح جامع توسعه آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) اظهار داشت: اماکن متبرکه زیارتی باید از بعد فرهنگی تقویت شوند به گونه‌ای که جاذبه‌های فرهنگی هنری به صورت مطلوب در آن نمایان شود.
وی اظهار داشت: بر همین اساس و در راستای اهدافی که برای آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) در نظر گرفته شده است، طرح جامع توسعه این مکان به تصویب رسید و به زودی شاهد تغییرات مطلوبی در این زمینه خواهیم بود.
آیت‌اللهی قرار داشتن آستان مقدس امامزاده جعفر (ع) در مرکز شهر را از نقاط مثبت این مکان دانست و خاطرنشان کرد: با این حال مشکلات و موانعی بر سر راه توسعه امامزاده جعفر وجود دارد که همت نهادهای مختلف را می‌طلبد.
وی وسعت کنونی آستان مقدس امامزاده جعفر (ع) را حدود 1.1 هکتار اعلام کرد و افزود: در طرح جامع توسعه این مکان مساحتی حدود پنج هزار هکتار به آن اضافه خواهد شد.
آیت‌اللهی از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای امامزاده را ایجاد پارکینگ برشمرد و بیان کرد: 14هزار متر مربع پارکینگ طبقاتی برای این مکان در نظر گرفته شده است.
وی همچنین از ایجاد واحدهای تجاری توسط مسجد اعظم، ایجاد سالن آمفی‌تئاتر، نمایشگاه دائمی در راستای اجرای امور فرهنگی آستان امامزاده جعفر خبر داد.
وی با اشاره به توسعه موزه گنجینه اسناد و نسخ خطی موقوفه این آستان افزود: موزه جدید با شرایطی بسیار مناسب و فضایی بزرگتر از اکنون و کتابخانه‌‌ای برای مطالعه در حال احداث است که مراحل پایانی کار را می‌گذراند.
آیت‌اللهی یادآور شد: با اجرای کامل طرح جامع توسعه بسیاری از مشکلات و مسائل در این راستا رفع خواهد شد و با ظرفیت بالای این مکان شاهد اقدامات بزرگ فرهنگی خواهیم بود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول