اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام وزیر بهداشت خبر داد:

پیشرفت 40 درصدی طرح توسعه بیمارستان امام رضا (ع)

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پیشرفت 40 درصدی طرح توسعه بیمارستان امام رضا (ع) مشهد خبر داد.

پیشرفت 40 درصدی طرح توسعه بیمارستان امام رضا (ع)
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود شبستری صبح امروز در حاشیه آئین افتتاحیه یازدهمین کنگره بین‌المللی سم‌شناسی و مسمومیت‌های ایران که در مشهد برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به منظور اجرای پروژه بیمارستان امام رضا (ع) با توجه به وسعت طرح در حدود سه تا چهار سال آینده زمان نیاز است.
قائم‌مقام وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در ارتباط با میزان اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این طرح، گفت: تاکنون و با توجه به پیشرفت 40 درصدی طرح توسعه بیمارستان امام رضا (ع) در حدود 17 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ارتباط با نقش برگزاری این‌گونه سمینارها در توسعه علم و کسب دستاوردهای نوین علمی اظهار داشت: بی‌شک برگزاری سمینارهایی در سطح بین‌المللی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نقش بسزایی در تبادل نظر در حوزه علوم پزشکی دارد.
شبستری برگزاری کنگره‌ها و سمینارهای پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را گامی برای تولید علم و نیز ارائه مقالات در سطح بین‌المللی و آی.اس.آی عنوان کرد.
قائم‌مقام وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گفت: تولید علم با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه تولید علم و جهاد علمی در این عرصه امری ضروری و انکارناپذیر برای تمام دانشگاهیان است که این امر در گروی تبادل اطلاعات و برگزاری این‌گونه سمینارها است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیش از 700 نفر اعضای هیئت علمی و 7 هزار نفر دانشجوی علوم پزشکی در حال تحصیل هستند که این تعداد دانشجو و اعضای هیئت علمی خود گواه بر ظرفیت دانشگاه در تولید علمی است که باید از این ظرفیت‌ها به شکل مناسب بهره گرفت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین در مراسم افتتاحیه کنگره بین‌المللی سم‌شناسی و مسمومیت‌های ایران گفت: به منظور دست‌یابی به دستاوردهای نوین علمی در عرصه‌های گوناگون پزشکی این دانشگاه در نظر دارد که هر چند ماه کنگره‌ای در سطح بین المللی برگزار کند.
وی با اشاره به پیشرفت‌های این دانشگاه در عرصه ملی و بین‌المللی اظهار داشت: بر اساس آخرین ارزیابی‌ها صورت گرفته از میان 12 هزار دانشگاه پزشکی دنیا به منظور رتبه‌بندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با صعود 950 پله‌ای از جایگاه 2 هزار و 400 به یک‌هزار و 350 رسید.
قائم‌مقام وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی همچنین در ارتباط با جایگاه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در میان سایر دانشگاه‌های کشور اظهار داشت: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی مشهد رتبه سوم کشور را دارد.
شبستری تاکید کرد: با توجه به جایگاه مشهد در ایران و در میان کشورهای مسلمان منطقه باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که این دانشگاه به عنوان دانشگاه برتر جهان اسلام معرفی شود.
یازدهمین کنگره بین‌المللی سم‌شناسی و مسمومیت‌های ایران در روزهای 22 تا 24 شهریور ماه با حضور 500 نفر از دانشمندان و پژوهشگران این رشته از داخل و خارج کشور در مشهد برگزار می‌شود که در مدت سه روز برگزاری این کنگره 450 مقاله در زمینه علوم سم‌شناسی، مسمومیت‌های دارویی، مسمومیت‌های غذایی، مسمومیت‌های طبیعی و اعتیاد توسط پژوهشگران داخلی و خارجی ارائه می‌شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول