اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل آتش‌نشانی بوشهر خبر داد:

تقویت آتش نشانی بوشهر با تجهیزات مدرن

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری بندر بوشهر گفت: سازمان آتش‌نشانی بوشهر امسال با بهره‌برداری از ایستگاه‌های جدید و تجهیزات مدرن، تقویت می‌شود.

تقویت آتش نشانی بوشهر با تجهیزات مدرن
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، علی‌اکبر کمان صبح امروز در جمع خبرنگاران افزود: یکی از اهداف راهبردی سازمان آتش‌نشانی بوشهر که بطور جدی دنبال می‌شود بالا بردن کیفیت نیروی انسانی است.
کمان اضافه کرد: این سازمان با هدف تأمین ایمنی مردم و حفظ جان و مال شهروندان تشکیل شده است و این امر با فداکاری و تلاش شبانه‌روزی همه پرسنل این سازمان انجام می‌گیرد.
وی ادامه داد: اکنون 85 درصد از کل پرسنل این سازمان زیر سی سال هستند و ما با برگزاری جلسات و سمینارهای مختلف آموزشی و نیز فراهم آوردن امکانات گوناگون ورزشی، نیروهای سازمان را در بهترین شرایط آموزشی و آمادگی جسمی و روحی نگه می‌داریم.
مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی گفت: با توجه به رشد جمعیت و افزایش واحدهای مسکونی و مراکز تجاری و صنعتی، افزایش ایستگاه‌های آتش‌نشانی در دستور کار این سازمان قرارداد و اکنون دو ایستگاه جدید را در دست ساخت داریم.
وی افزود: ایستگاه بزرگ و بسیار مجهزی در جاده نیروگاه توسط این سازمان در دست احداث است که با بهره‌برداری از آن علاوه بر شهر بوشهر، کل استان نیز می‌تواند تحت پوشش خدمات آن قرار بگیرد.
کمان گفت: ایستگاه دیگری هم در مرکز شهر در دست ساخت است که با افتتاح آن در زمستان امسال، مرکز شهر، بافت تاریخی و بازار بوشهر بطور اختصاصی زیر پوشش این ایستگاه قرار می‌گیرند.
کمان تصریح کرد: علاوه بر تأسیس ایستگاه‌های جدید، در راستای افزایش و تکمیل تجهیزات موتوری و مکانیزه، در مهرماه جاری یک خودرو جدید امداد و نجات با تجهیزات و امکانات کامل امدادی به ناوگان این سازمان می‌پیوندد.
وی ادامه داد: در تابستان امسال نیز یک خودرو سبک فوتون امداد و نجات خریداری گردید و علاوه بر اینها در سفر اخیر مدیر عامل خدمات شهری سازمان شهرداری‌های کل کشور به بوشهر، مدیریت آتش نشانی بوشهر توانست مجوز دریافت دو خودرو سنگین آتش‌نشانی از ایشان بگیرد که امیدواریم با تأمین اعتبار به‌زودی این خودروها نیز به ناوگان سازمان آتش‌نشانی بوشهر بپیوندند.
مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری بندر بوشهر اعلام کرد: در چهارماهه نخست امسال مأموران این سازمان 237 فقره مأموریت مختلف در حیطه وظایف آتش‌نشانی را در سطح شهر بوشهر انجام داده‌اند که 154 مورد آن آتش‌سوزی و عملیات خاموش کردن آتش و مابقی مربوط به مواردی مانند تصادفات شدید خودرو، محبوس شدن افراد در آسانسور و غیره بوده است.
وی با دعوت از شهروندان به رعایت هر چه کامل‌تر مقررات و ضوابط ایمنی در محل کار و زندگی، عمده‌ ترین دلایل آتش سوزی در شهر بوشهر را ناشی از اشکال در اتصالات و دستگاه‌های برقی و نیز آتش‌سوزی‌های  مربوط به اجاق و سیلندر گاز برشمرد و با توجه به در پیش بودن فصل سرد و استفاده از وسایل گرمایشی برقی و گازی خواستار توجه بیشتر شهروندان به نکات ایمنی شد. 
کمان افزود: برای خدمات‌رسانی بهتر و رفاه حال شهروندان به‌ویژه بانوان گرامی، امسال دو آتش‌نشان خانم نیز پس از طی مراحل آموزشی، استخدام شده اند که تا پایان امسال و با استخدام دو نفر دیگر تعداد این پرسنل که اختصاصا" به خدمات آتش‌نشانی و عملیاتی می‌پردازند به چهار نفر می‌رسد.
وی گفت: اکنون تجهیزات و ماشین‌آلات این سازمان علاوه بر ماشین‌های سنگین و نیمه سنگین، شامل چندین دستگاه ماشین سبک آتش‌نشانی مانند خودرو نیسان و همچنین تعدادی موتورسیکلت آتش‌نشان است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول