اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فتح‌الفتوح بسیجیان، شعاری که محقق شد

خبرگزاری فارس: معاون بسیج مساجد و محلات سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران با اشاره به آرمان‌های شهدا گفت: فتح‌الفتوح بودن بسیجیان شعاری بود که محقق شد.

فتح‌الفتوح بسیجیان، شعاری که محقق شد
علی خجسته امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران اساس شکل‌‌گیری این معاونت را در آستانه برگزاری نوزدهمین اجلاس سراسری نماز، اظهار کرد: بنا به نظر و تاکید مقام معظم رهبری بسیج نباید از بطن جامعه دور باشد و مساجد و محلات به عنوان نخستین پایگاه اجتماعی جامعه می‌توانند برای تحقق این هدف میسر واقع شوند.
مسئول معاونت بسیج مساجد و محلات سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران، افزود: با توجه به خواسته جامعه و نگرش جدید دشمنان به کشور، اکنون رویکرد بسیج از بحث سخت افزاری به فرایندی نرم افزاری و فرهنگی سوق یافته است و از آنجا که مساجد در میان ما مسلمانان از اهمیت و وجه عبادی اجتماعی خاصی برخوردار است سعی داریم روحیه بسیجی را در مساجد محلات نهادینه کنیم.
وی در ادامه با اشاره به بیانات رهبرمعظم انقلاب در خصوص پیوند بسیج و مساجد گفت: در راستای پیامی که به معاونت‌های بسیج مساجد، محلات ابلاغ شده است، آمده است که زمزمه محبت متولیان و امنای مساجد باید دل‌های جوانان را برای پیوستن به بسیج و مشارکت در برنامه‌های بسیج محور مشتاق کند و این محیط مذهبی به گونه‌ای باید تجهیز شود که دل‌های آینده پوی جوانان را به خود جذب کند.
خجسته عنوان کرد: چه نیکوست که بسیجیان با همه اقشار محلات ارتباط برقرار کنند و این ارتباط دوسویه می‌تواند میان بسیجیان با نوزادان تازه به دنیا آمده تا کودکان، نوجوانان، دانش‌آموزان، نخبگان محلی و حتی سایر افراد محله برقرار شود.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر برنامه‌های بسیج در مساجد و محلات کارکردی اجتماعی پیدا کرده است و آمارهای جذب بسیجیان نسبت به سال‌های اخیر با افزایش قابل توجهی همراه بوده است که این امر مصداقی برای تحقق این اهداف محسوب می‌شود.
مسئول معاونت بسیج مساجد و محلات سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران اشاره‌ای هم به فعالیت بسیجیان در طول 8 سال دفاع مقدس داشته و گفت: همان‌طور که از شواهد پیداست، بار اصلی جنگ بر عهده نیروهای بسیج بوده است و تعداد شهدای بسیجی بر تمام اقشار حاضر در میدان جنگ پیشی گرفته است و این موضوع شعار فتح الفتوح بودن بسیجیان درطول جنگ را به واقعیتی شگرف تبدیل ‌کرد.
انتهای پیام؛/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول