اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خطبه‌های نماز جمعه عنوان شد

انتقاد امام جمعه تویسرکان از خوش‌وبش صالحی با ‌وزیر امور خارجه ‌بحرین

خبرگزاری فارس: امام جمعه تویسرکان گفت: چرا در حالی که مردم بحرین را می‌کشند و به نوامیس مسلمانان تجاوز می‌شود باید وزیر امور خارجه ما به دیدار وزیر امور خارجه رژیم دیکتاتور بحرین برود و او را در آغوش بگیرد.

انتقاد امام جمعه تویسرکان از خوش‌وبش صالحی با ‌وزیر امور خارجه ‌بحرین
به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، حجت‌الاسلام محمدعلی ارزنده ظهر امروز در نماز جمعه تویسرکان اظهار داشت: انسان‌های متقی و ولایت‌مدار دارای نشانه‌هایی هستند که امام علی(ع) در حکمت 432 نهج‌‌البلاغه یکی از خصایص متقین و انسان‌های ولایت دمار این گونه مطرح می‌فرمایند که بگوش هستند تا ببینند خدا چه امر و چه نهی می‌کند و در حد توان کوشش می‌کنند و حقیقت دنیا را نگاه می‌کنند و دل به ظاهر دنیا نمی‌بندند.
وی افزود: از دیدگاه امیرالمؤمنین، دوستان خدا آنگاه که مردم به ظاهر دنیا و اسم و رسم و زیبایی‌های ظاهری‌اش دل بستند، هواهای نفسانی را کشتند و آنچه که آنان را به زودی ترک می‌کرد ترک گفتند.
خطیب جمعه تویسرکان تأکید کرد: هوای نفس آنان را از پای در نمی‌آورد و دائم با آن مبارزه می‌کنند دنیا را خوار می‌شمارند و به حقارت به دنیا نگاه می‌کنند، قرآن به وسیله آنان شناخته می‌شود، و آنان به کتاب خدا آگاهند، قرآن به وسیله آنان پابرجاست و آنان به کتاب خدا استوارند.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن دهه کرامت گفت: شأن و منزلت حضرت فاطمه معصومه(س) اگر چه جزء 14 معصوم محسوب نمی‌شود اما بسیار والاست و در او عصمت وجود دارد تا جایی که پیش از این که پدر بزرگوار ایشان به دنیا بیاید امام صادق(ع) مطلبی می‌فرمایند که قم کوفه کوچک ماست و برای بهشت هشت درب است که سه درب آن به سوی قم باز می‌شود.
ارزنده اضافه کرد: و نیز می‌فرمایند براى خداوند حرمى است که مکه است، حرم رسول، مدینه؛ حرم امیرمؤمنان کوفه و حرم من و فرزندانم قم است.
ارزنده ادامه داد: امام صادق(ع) می‌فرمایند بانویى از اولاد من در آنجا وفات مى‏کند که نامش فاطمه است و همه ‏شیعیان ما به شفاعت او وارد بهشت مى‏شوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که هرجامعه هویت فرهنگی خود را دارد، گفت: فرهنگ بر گرفته از آداب، رسوم، سنن و طریق و عقاید جامعه است و هر ملتی نیز دارای مذهب و دین خاص است و در کشور ما نیز فرهنگش باید با دین مطابقت داشته باشد نه با معیارهای دیگر.
امام جمعه تویسرکان با بیان این که کار فرهنگی یک مسئله مشخص است، خاطرنشان کرد: حال اگر هرکس از جایش بلند شد و مسئولیت گرفت و خواست کار فرهنگی انجام دهد و آن کار با ابتذال همراه بود و با لباس ابتذال پوشیده بود این فرهنگ نیست و نباید از آن پیروی کرد.
وی تصریح کرد: یکی از فرهنگ‌های ما امر به معروف و نهی از منکر است اما برخی با عملکرد خود فاتحه امر به معروف و نهی از منکر را خوانده‌اند.
ارزنده گفت: امروز ابتذال را به اسم فرهنگ به خورد مردم می‌دهند و بعد از گذشت سال‌ها برخی هنوز تهاجم و شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی را قبول ندارند اما باید بدانند که فرهنگ ما احیای نماز، احیاء امر به معروف و نهی از منکر، ازدواج سالم، پاسداری از خون شهدا و عفت دختران و پسران است و از همه بالاتر آن چه فرهنگ محسوب می‌شود فرهنگ جهاد و شهادت است.
وی با بیان این که اگر می‌خواهیم هزینه‌هایی را در راه احیاء فرهنگ داشته باشیم باید برای دفاع مقدس هزینه کرد، افزود: متأسفانه امروز شاهدیم به اسم فرهنگ به اجرای موسیقی و ارکست و آب‌بازی و ترویج فرهنگ ناسیونالیستی ایرانی می‌پردازند.
امام جمعه تویسرکان با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ دفاع مقدس در همه زمان‌ها خاطرنشان کرد: نباید زنده نگه داشته دفاع مقدس به هفته دفاع مختص شود بلکه باید در تمام ایام سال فرهنگ دفاع مقدس را ترویج و یادآوری کنیم.
وی سپس با اشاره به برگزاری جشنواره گردو در تویسرکان، با انتقاد از نحوه تبلیغات آن گفت: در دوران فرماندار سابق تویسرکان آغاز کار جشنواره گردو در تویسرکان کلید زده و دو جشنواره نیز برگزار شد؛ این جشنواره با اهداف خاصی دنبال شد که یکی از آنها روی آنتن رفتن تویسرکان بود اما در این دوره از برگزاری بر روی بنرهای تبلیغاتی جشنواره عکس آرامگاه بوعلی زده شده که باید گفت چه ارتباطی بین بوعلی و جشنواره گردو است و چرا از نمادهای تویسرکان استفاده نشده است.
ارزنده در پایان سخنان خود با انتقاد از وزیر امور خارجه گفت: چرا در حالی که مردم بحرین را می‌کشند و به نوامیس مسلمانان تجاوز می‌شود باید وزیر امور خارجه ما به دیدار وزیر امور خارجه رژیم دیکتاتور و فاتل بحرین بحرین برود و او را در آغوش بگیرد و یا در حالی که مقام معظم رهبری بحث بیداری اسلامی را مطرح می‌کند در سازمان ملل از رأفت انسانی سخن به میان می‌آورد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول