اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهرم مطرح کرد:

فقر و گرسنگی محصول بی‌عدالتی مدعیان حقوق بشر

خبرگزاری فارس: امام جمعه اهرم گفت: فقر، گرسنگی و مرگ سالانه 22 هزار کودک به دلیل گرسنگی از فجایع انسانی محصول بی‌عدالتی و ظلم مدعیان دروغین حقوق بشر و دمکراسی است.

فقر و گرسنگی محصول بی‌عدالتی مدعیان حقوق بشر
به گزارش خبرگزاری فارس از اهرم، حجت‌الاسلام عیسی راستگو در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهرم ضمن تبریک دهه کرامت اظهار کرد: فاصله ایام ولادت حضرت معصومه (س) و ولادت امام رضا (ع) دهه کرامت نام‌گذاری شده که ضروری است این ایام مبارک با اجرای برنامه‌های فرهنگی مناسب گرامی داشته شود.
وی به هفته دفاع مقدس نیز اشاره و بیان کرد: هفته دفاع مقدس یادآور فداکاری‌ها، رشادت‌ها و دلاوری‌های مردان و زنان ایران اسلامی است که برای دفاع از آب و خاک این مرز و بوم در برابر رژیم صدام و تمام حامیان غربی آن جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند.
راستگو در این راستا از تلاش‌های همه دست‌اندرکاران برگزاری این ایام به ویژه سپاه ناحیه تنگستان که در اجرای برنامه‌های مطلوب و موثر فرهنگی تلاش کردند، تقدیر کرد.
وی در بخشی از سخنان خود به سخنان رئیس‌جمهور ایران در اجلاس عمومی سازمان ملل اشاره و افزود: رئیس‌جمهور ایران در این اجلاس طی سخنرانی برنامه های راهبردی و کارآمدی را برای رفع مشکلات و معضلات کنونی جهان در ابعاد اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ارائه نمود.
امام جمعه اهرم به تشریح قصد و نیت تبلیغات رسانه‌ای غرب علیه سخنان رئیس‌جمهور ایران پرداخت و خاطرنشان کرد: رسانه‌های غربی تلاش کردند تا با تحت‌الشعاع قرار دادن سخنان احمدی‌نژاد از تأثیر پیام صلح و دوستی ملت ایران اسلامی بکاهد و سیاست‌های جهانی ایران اسلامی در بین افکار عمومی گسترش نیابد.
وی افزود: احمدی‌نژاد مطالب ارزشمندی را در خصوص مدیریت مشترک جهانی و چگونگی اجرای آن مطرح کرد.
راستگو ادامه داد: چنانکه رئیس‌جمهور ایران نیز بیان کرد برخی قدرت‌ها می‌کوشند تا جامعه جهانی را از امکان تفاهم و همکاری جمعی و مشترک ناامید کنند، که ضروری است از همه ظرفیت‌ها استفاده شود تا سازمان ملل به هدف و فلسفه وجودی خود که همان امکان مشارکت موثر همه ملت‌ها در تصمیمات جهانی است دست یابد.
وی از مرگ 22 هزار کودک در سال به دلیل فقر و گرسنگی در جهان ابراز تأسف کرد و گفت: این فجایع انسانی محصول بی‌عدالتی و ظلم مدعیان دروغین حقوق بشر و دمکراسی است که برای دستیابی به منافع اقتصادی خود با ایجاد ناامنی و آشوب در کشورها اقدام به فروش سلاح‌های خود می‌کنند.
امام جمعه اهرم یادآور شد: ملت ایران نیز شهادت صدها هزار مرد و زن این سرزمین با سلاح‌های غربی و به دست صدام جنایتکار را فراموش نخواهد کرد.
وی در بخش پایانی سخنان خود به نامه نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی به وزیر راه و شهرسازی در خصوص تغییر مسیر راه آهن شیراز به بوشهر اشاره و تصریح کرد: مسیر راه آهن شیراز ـ بوشهرـ عسلویه از مسیر شیراز ـ فیروزآباد ـ فراشبند ـ کلمه ـ اهرم طی سال‌ها کار کارشناسی و با در نظر گرفتن تمام مؤلفه‌های علمی انتخاب شده و کاهش هزینه‌های احداث به تنهایی دلیل خوبی برای تغییر یک مسیر نیست.
راستگو با بیان اینکه تا کنون هزینه‌های زیادی برای مطالعه و اصلاح این مسیر انجام شده گفت: کوتاهی مسیر از سمت کلمه ـ اهرم سبب می‌شود تا زمان که عنصر تعیین کننده و سرنوشت‌سازی در عصر امروز است به هدر نرود و  زمان نقل و انتقالات از منطقه استراتژیک عسلویه در اسرع وقت انجام شود.
وی اضافه کرد: ضمن اینکه کوتاهی مسیر کلمه ـ اهرم خیلی از هزینه‌های جانبی ناشی از مصرف سوخت و استهلاک واگن‌های قطار را نسبت به مسیر پیشنهادی نماینده دشتستان کاهش می‌دهد که این امر در کوتاه مدت اختلاف هزینه‌های احداث دو مسیر را پر می‌کند و در درازمدت مقرون به صرفه تر است.
امام جمعه اهرم متذکر شد: باید درو اندیش بود و فراموش نکنیم که در جهان امروز برای تسهیل در ارتباط بین دو شهر چه هزینه های هنگفتی را برای احداث مسیر در زیر آب و یا بر فراز کوه‌ها می‌کنند.
وی یادآور شد: مسیر کلمه اهرم هرچند با هزینه‌های هنگفتی انجام شده ولی نباید از خدمات ارزشمندی که این مسیر برای مردم آن منطقه (دشتستان) ایجاد کرده و ایجاد دومین محور ارتباطی به سمت استان فارس به راحتی گذشت.
راستگو همچنین عنوان کرد: این مسیر می‌تواند مرکز شهرستان تنگستان را از بن‌بست خارج کند و تأثیر مهمی در رونق اقتصادی مردم دیار حماسه آفرین تنگستان داشته باشد.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول