اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

سپاه با شکست پژاک استکبار را دلمرگ کرد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: سپاه پاسداران با شکست و وادار به عقب نشینی گروهک پژاک استکبار را دلمرگ کرد و به غرور ملی ایرانیان افزود.

سپاه با شکست پژاک استکبار را دلمرگ کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل اظهار داشت: دشمن با دو هدف گروهک پژاک را علیه کشورمان مسلح کرده بود تا هم بتواند بستر کردستان بزرگ را فراهم کند و هم از این کشور باج گیرد در حالی که با وجود مجهز کردن پژاک به تجهیزات مدرن و مهندسی، سپاه پاسداران با حرکتی غرور آفرین آنها را وادار به عقب‌نشینی از مرزهای غربی کرد.
وی تلاش سپاه را در حفظ عزت و استقلال این سرزمین در سه دهه گذشته یادآور شد و بیان داشت: اگر امروز امریکا از نیروی سپاه می‌ترسد و درصدد تهدید و تحریم این نیروی جان بر کف است به خاطر آن است که همیشه از سپاه زخم سنگینی خورده و شکستی مفتضحانه را پذیرفته است.
خطیب جمعه اردبیل همچنین اقتدار ارتش را در اعزام ناو به اقیانوس اطلس و خلیج مکزیک یادآور شد و اضافه کرد: این حرکت ارتش و سپاه نشان داد که ملت ایران بی‌پروا دشمن را تا خاک خود عقب می‌نشاند و اجازه پیشروی نمی‌دهد.
عاملی تمام این پیروزی‌ها را نتیجه تحقق یافتن شعار لااله‌الاالله، توحید و دینداری اعلام کرد و افزود: ما در سایه حاکمیت دین روی پای خود ایستاده‌ایم و توانسته‌ایم با حفظ عزت و غرور حاکمیت ملی و جایگاه بین‌المللی خود را حفظ کنیم.
وی با انتقاد از حرکت سران جمهوری آذربایجان در محاکمه و زندانی کردن علما و دینداران این سرزمین خاطرنشان کرد: از این شرایط تنها ارمنی‌ها خوشحال هستند چرا که آرزوی 20 ساله آزادی قره‌باغ با این سخت‌گیری‌ها به تعویق می‌افتد و تا دینداران در صحنه نباشند پیروزی این سرزمین محقق نمی‌شود.
نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری به عاقبت شوم زندانی شدن علما در طول تاریخ به ویژه در تاریخ معاصر ایران، عراق، مصر، لیبی و تونس اشاره و تصریح کرد: هر حکومتی که علما را زندانی کرده و کرامت آنها را حفظ نکرده و زمینه تحقیر آنها را فراهم کرده به یقین خود روزی به ذلت افتاده است که صدام و شاه ملعون ایران مصادیقی از این فرجام شوم هستند.
عاملی در ادامه سخنان خود به سخنی از رهبر معظم انقلاب در باب شهادت اشاره کرد و اذعان داشت: به فرموده رهبری « شهادت مرگ انسان‌های بزرگ است که نمی‌گذارد این جان مفت از دست برود.» تاکنون چنین سخن ارزشمندی که معنای حقیقی معامله جان در برابر عزت‌آفرینی دنیا و عقبی است مطرح نشده بود.
وی در پایان خطبه‌های نماز برچیده شدن بدعت‌های غلط را زندگی را سخت کرده است، ضروری برشمرد و اظهار داشت: ما اگر به ماهیت گناه و منکر آشنا باشیم به درستی می‌توانیم راه حق را از ناحق جدا کرده و با تصویر درست برای زندگی خود تصمیم بگیریم.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول