اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد کاشان تأکید کرد:

عدم استفاده جریان خاصی از میراث تشیع کاشان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان گفت: آیین سنتی مذهبی قالیشویان که میراثی از تاریخ و فرهنگ تشیع در کاشان است نباید مورد استفاده جریان خاصی قرار گیرد.

عدم استفاده جریان خاصی از میراث تشیع کاشان
محمد مهدی صباغی امروز در حاشیه مراسم سنتی مذهبی قالیشویان مشهد اردهال کاشان در
گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان  اظهار داشت: خبرنگاران باید با مراجعه به منابع موثق در زمینه فلسفه شهادت امامزاده سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) نسبت به اطلاع رسانی صحیح به مردم اقدام کنند.
وی افزود: کتاب‌ها و مستندهای زیادی در رابطه با فلسفه شهادت این امام زاده واجب‌التعظیم نوشته شده‌است که باید بصورت مجموعه‌ای گردآوری شوند.
به گفته وی افراد صاحب‌نظر باید نسبت به آسیب‌شناسی این مراسم اهتمام داشته و برای نسل جوان امروز بیان کنند تا به بدعت‌ها و خرافات آلوده نشود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان خاطرنشان کرد: حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) تنها امامزاده‌ای است که به دعوت مردم کاشان و  اهالی فین این دیار هجرت کرد.
 محمد مهدی صباغی از مراسم سنتی مذهبی قالبشویان فین کاشان به عنوان فرهنگ عاشورایی نام برد و گفت: در این خطه فرهنگ عاشورایی و اندیشه حسینی از صدر اسلام تا به حال وجود داشته که حضور کاشانی‌ها در برهه‌های مختلف تاریخ مؤید این مطلب است.
وی با اشاره به شناخت اندک مردم از حضرت سلطانعلی‌ بن امام محمد باقر(ع) و آیین قالیشویان از خبرنگاران رسانه خواست تا بیشتر برای معرفی این امامزاده بزرگوار و فلسفه آیین قالیشویان اطلاع رسانی کنند.
صباغی با اشاره به حضورهمه جانبه خبرنگاران در مراسم سنتی مذهبی قالیشویان فین کاشان در مشهد اردهال گفت: تمام تمهیدات لازم برای اطلاع رسانی سریع و صحیح خبرنگارانی که در این مراسم با تهیه عکس، خبر و فیلم‌های مستند حضوری فعال دارند اتخاذ شده ‌است.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان اضافه کرد: در مراسم سنتی مذهبی قالیشویان امکانات مناسبی برای خبرنگاران تدارک دیده شده تا آنان دغدغه‌ای برای ارسال به موقع اخبارشان نداشته باشند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول