اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کاشان:

اساسنامه آتش‌نشانی کاشان نیاز به بازنگری دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار کاشان گفت: اساسنامه سازمان آتش‌نشانی کاشان نیاز به یک بازنگری جدی و اساسی دارد.

اساسنامه آتش‌نشانی کاشان نیاز به بازنگری دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، علیرضا جوادی در آیین گرامیداشت هفتم مهر روز ملی آتش‌نشان و ایمنی در سالن اجتماعات مدیریت آتش‌نشانی این شهرستان با اشاره به اینکه اساسنامه سازمان آتش‌نشانی کاشان در ردیف نخستین اساسنامه‌های سازمان آتش‌نشانی در استان اصفهان و کشور است، اظهار کرد: برای تنظیم این اساسنامه تجربه لازم وجود نداشته است و اکنون بعد از سال‌ها، نیاز به بازنگری اساسی و کلی با حمایت و همکاری دیگر دستگاه‌های شهرستان وجود دارد.
وی همکاری ادارات و دستگاه‌های شهرستان کاشان با سازمان آتش‌نشانی را بدون بازنگری اساسی اساسنامه این سازمان با کمک دیگر دستگاه‌های شهرستان بی‌نتیجه خواند و این بازنگری را اقدامی اساسی در راستای یاری رساندن به سازمان آتش‌نشانی شهرستان دانست.
فرماندار کاشان‌ پشتیبانی و همکاری دیگر دستگاه‌های شهرستان کاشان برای بازنگری در اساسنامه سازمان آتش‌نشانی را ضروری خواند و گفت: ترکیب شورا و هیئت مدیره سازمان، ترکیبی درون‌گراست و هیچ یک از دستگاه‌های شهرستان در آن نقشی ندارند و فقط در داخل مجموعه شهرداری خلاصه‌ شده ‌است.
وی با بیان اینکه در ترکیب شورا و هیئت مدیره سازمان آتش‌نشانی اعضای برون سازمانی نیز باید حضور داشته باشند، تصریح کرد: به عنوان نمونه اساسنامه سازمان دارالسلام ترکیب مناسبی دارد و افرادی برون سازمانی نیز در هیئت مدیره این سازمان حضور دارند و همگرایی خوبی را نیز تجربه کرده‌اند.
جوادی با اشاره به اینکه شهرستان کاشان دارای شرایط ویژه‌ای است که در بحث خدمات ایمنی نیاز به توجه ویژه‌ای دارد، بیان کرد: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرستان کاشان علاوه بر فعالیت‌های روزمره خود فعالیت‌های زیربنایی قابل توجهی نیز بر عهده داشته ‌است.
به گفته وی تهیه طرح جامع ایمنی شهرستان کاشان به مدت 10 سال یکی از فعالیت‌های ارزشمند و اقدامات زیربنایی سازمان آتش‌نشانی شهرستان کاشان است.
جوادی در ادامه با تأکید بر رویکرد سازمان‌های خدمات‌رسان ایمنی به ویژه آتش‌نشانی در امر پیشگیری افزود: سرمایه‌گذاری در آموزش نه تنها  هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری اقتصادی نیز محسوب می‌شود.
شهردار کاشان نیز در این مراسم با تشریح تاریخچه آتش‌نشانی در کشور اظهار کرد: نخستین آتش‌نشانی کشور سال 1221 خورشیدی توسط روس‌ها با هدف اقتصادی تأسیس شد.
سعید مدرس‌زاده بحث ایمنی در شهرها را از مسائل و مقوله‌های مهم شهری خواند و افزود: با توجه به پیشرفت علمی شهرداری‌ها، امکانات سازمان آتش‌نشانی نیز باید افزایش یابد.
وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های سازمان آتش‌نشانی بسنده به اطفای حریق نیست و یکی از سخت‌ترین و استرس‌آورترین کارها از جمله تصادفات را نیز شامل می‌شود.
به گفته شهردار کاشان، سازمان آتش‌نشانی شهرستان از ابتدایی‌ترین امکانات برخوردار است اما خستگی‌ناپذیری و تجربه و مهارت پرسنل این سازمان سبب شده تا کمبودها و نبود امکانات محسوس نباشد.
شهردار کاشان اضافه کرد: اگر در شهرستان کاشان شاهد اتفاقات ناگواری نیستید به واسطه جانفشانی و تلاش مضاعف و شبانه‌روزی عزیزان آتش‌نشان است.   
مدرس‌زاده عدم آشنایی شهروندان با 125، را به دلیل ضعف در اطلاع‌‌رسانی دانست و گفت: توجه به این نکته مهم ضروری است که پیشگیری همیشه مقدم بر مداوا است و این امر در شهرستان کاشان که در بسیاری از حوادث از جمله تصادفات رتبه بالایی دارد ضروری‌تر به نظر می‌رسد.
وی افزود: علاوه بر آتش‌نشانی، ادارات و دستگاه‌های دیگر شهرستان نیز باید در امر آموزش‌های چهره به چهره و ارتقای سطح فرهنگ پایدار ایمنی این سازمان را یاری کنند. 
مدیرعامل سازمان آتش نشانی نیز در این آیین گرامیداشت از تأمین امنیت و ایمنی در جامعه به عنوان دو خواسته و انتظار اصلی جوامع بشری از دولت‌ها نام برد. 
محمد مسعود چایچی افزود: مسئولان کشور برای تحقق این دو خواسته باید برنامه‌ریزی داشته باشند تا در ایجاد این دو اصل مهم درجامعه وقفه‌ای ایجاد نشود.
چایچی ضمن تشریح اقدامات انجام شده عنوان کرد: طی چهار سال گذشته یکصد نفر آموزش‌های حضوری و چهره به چهره را فراگرفته‌اند و در این مدت قریب به 17 هزار نفر ساعت پرسنل سازمان آموزش دیده‌اند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان بیان کرد: طی مدت چهار سال گذشته سه و نیم برابر 10 سال گذشته آن امکانات و تجهیزات آتش‌نشانی خریداری شده ‌است.
وی کاهش زمان رسیدن نیروهای آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان به صحنه و رسیدن زمان آن به استاندارد کشوری را از دیگر خدمات این سازمان اعلام کرد.
در پایان این مراسم که با حضور مسئولان شهرستان کاشان برگزار شد، حمیدرضا اذانی به عنوان آتش‌نشان شجاع معرفی شد و احکام و مدال شجاعت خود را دریافت کرد.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول