اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان:

آیت‌الله محمدی گیلانی علمدار اخلاق در جامعه است

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان با بیان اینکه شاخص‌های ولایت‌مداری و فقاهت در وجود آیت‌الله محمدی گیلانی دیده می‌شود گفت: آیت‌الله محمدی گیلانی علمدار اخلاق در جامعه است.

آیت‌الله محمدی گیلانی علمدار اخلاق در جامعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی سعادتی شامگاه پنج‌شنبه در همایش نکوداشت مقام شامخ آیت‌الله محمد محمدی گیلانی در مجتمع آموزشی رفاهی صدا و سیما در زیباکنار نقش روحانیت اصیل شیعه در طول مبارزات انقلاب اسلامی و حق‌طلبانه مردم پس از 1400 سال رسالت پیامبر اکرم (ص) و ائمه (ع) را بسیار مهم و بی‌بدیل خواند.
وی با اشاره به اینکه تاریخ شیعه نشان‌دهنده نقش تعیین کننده علما در جامعه است، بیان داشت: روحانیت شیعه در 200 سال اخیر پرچمدار مبارزه علیه ستمگران است.
سعادتی ریخته شدن خون علمای دین و شهادت آنها را سبب حفظ اسلام دانست و تصریح کرد: مردم ایران پس از انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس بر دین خود استوار ایستادند.
استاندار گیلان بیشترین شهدای دوران دفاع مقدس را از روحانیون عنوان کرد و افزود: روحانیت همواره در جنگ سیاسی، اقتصادی و مقابله با تحریم‌ها نقش اساسی داشته است.
این مسئول نقش روحانیت در موضوع استعمار کهنه، نو و فرا نو و همچنین جنگ‌های عظیم علیه انقلاب اسلامی در 33 سال گذشته و دوران دفاع مقدس را تاثیرگذار و راهبردی بیان کرد.
وی با بیان اینکه روحانیت نقش اصلی انفجار خیره کننده انقلاب اسلامی را به عهده دارد، گفت: در حال حاضر شاهد بیداری اسلامی در منطقه هستیم و این امر به برکت رهنمودهای مقام معظم رهبری و روحانیت است.
سعادتی پیامبران الهی را اسوه و الگو برای جامعه نامید و متذکر شد: آثار چهره‌های ماندگار فضای جامعه را نورانی می‌کند.
استاندار گیلان بر شناساندن فقیه بزرگ آیت‌الله محمدی گیلانی به عنوان علمدار اخلاق در جامعه تاکید کرد و یادآور شد: آیت‌الله محمدی گیلانی توانستند آثار ارزشمندی را به‌جا بگذارند و به عنوان یک تکلیف باید در شناساندن این آثار به جامعه تلاش کنیم.
وی ادامه داد: آیت‌الله محمدی گیلانی به علم خود عمل کردند و امروز شاخص‌های ولایتمداری، قرآن، عدالت، و روشنایی فقاهت را کاملاً در وجود ایشان می‌بینیم.
سعادتی اظهار امیدواری کرد: با آغاز همایش نکوداشت آیت‌الله محمدی گیلان از ابعاد وجودی مختلف این شخصیت برجسته استفاده بیشتری کرد.
استاندار گیلان توان علمی، صفا و معنویت آیت‌الله محمدی گیلانی را تابلویی در جلوی دیدگان تمام جامعه عنوان کرد و متذکر شد: آیت‌الله محمدی گیلانی از افتخارهای گیلان است.
وی، گیلان را سرزمین علویان توصیف کرد و اذعان داشت: گیلان مردم ممتاز و فرهیخته‌ای دارد و امیدواریم بتوانیم در مسئولیت‌های خود در برابر انقلاب و مردم بیشتر از گذشته تلاش کنیم.
انتهای پیام،/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول