اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در گیلان:

اطاعت از ولایت ویژگی آیت‌الله محمدی گیلانی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: اعتقاد و اطاعت از ولایت امتیاز و ویژگی آیت‌الله محمدی گیلانی است.

اطاعت از ولایت ویژگی آیت‌الله محمدی گیلانی است
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی شامگاه پنج‌شنبه در همایش نکوداشت مقام شامخ آیت‌الله محمد محمدی گیلانی در مجتمع آموزشی رفاهی صدا و سیما در زیباکنار اظهار داشت: برگزاری نکوداشت مفاخر به عنوان یک ضرورت در جامعه محسوب می‌شود.
وی همایش بیداری اسلامی و سخنرانی مقام معظم رهبری را دارای بازتاب جهانی عنوان کرد و افزود: برگزاری نکوداشت‌ها همایش قدرشناسی و معرفتی است.
قربانی، گیلان را مهد فرهیختگان، فقها و شخصیت‌های عظیم خواند و خاطرنشان کرد: مرجعیت شیعه در قرن چهارم از گیلان برخاسته بود و بزرگ‌ترین مراجع شیعه را در گیلان داشتیم.
امام جمعه رشت آیت‌الله العظمی بهجت را سالک راه خدا در عصر حاضر نامید و تصریح کرد: گیلان همواره مهد علما، فضلا و فقها بوده و آیت‌الله محمدی گیلانی از فرهیختگان است.
وی با اشاره به اینکه آیت‌الله محمدی گیلانی به حمایت از نظام برخاست، گفت: آیت‌الله محمدی گیلانی انسانی فقیه و آگاه است.
قربانی اعتقاد و اطاعت از ولایت را امتیاز و ویژگی آیت‌الله محمدی گیلانی توصیف کرد و افزود: آیت‌الله محمدی گیلان مقام معظم رهبری را ولی امر خود می‌دانند که از امتیازهای ایشان در ولایت‌پذیری است.
نماینده نخست مردم گیلان در خبرگان رهبری مراسم نکوداشت فقیه مجاهد و فیلسوف عارف آیت‌الله محمدی گیلانی را نشان دهنده فلاح و رستگاری مردم گیلان ذکر کرد و بیان کرد: کسانی که در بسیاری از کشورهای اسلامی و غیراسلامی با روحانیت اصیل و روحانی ارتباط ندارند، سرگردانند.
وی رمز نجات و رهایی ملت‌ها را چنگ زدن به عالمان ربانی دانست و متذکر شد: دنیای اسلام و تشیع وامدار فرزندان گیلان است.
قربانی با تاکید بر اینکه دشمنان اسلام با تمام تلاش‌ها نتوانسته‌اند روح ولایی را از مردم گیلان بگیرند، خاطرنشان کرد: مردم گیلان قدر نعمت عالمان و فقیهان را می‌دانند و به دنبال آنها حرکت می‌کنند.
نماینده ولی فقیه در گیلان عالم به زمان بودن را یکی دیگر از ویژگی‌های آیت‌الله محمدی گیلانی برشمرد و تصریح کرد: آیت‌الله محمدی گیلانی در مسند قضا توانست اثبات کند اسلام با تمام زمان‌ها قابل انطباق است.
وی مقام علمی آیت‌الله محمدی گیلانی را بالا دانست و متذکر شد: آیت‌الله محمدی گیلانی به دلیل استفاده‌های عمومی و خصوصی از محضر علامه طباطبایی پاسخ مادیون و ملحدان را بیان می‌کند.
قربانی با اشاره به اینکه آیت‌الله محمدی گیلانی هیچگاه جو زده نشد، بیان داشت: بسیاری از افراد هرگاه در جایگاهی قرار می‌گیرند جو زده می‌شوند و احکامی صادر می‌کنند که عادلانه نیست.
امام جمعه رشت متذکر شد: آیت‌الله محمدی گیلانی با دیدن قابلیت‌ها حکم را تلطیف می‌کرد.
انتهای پیام،/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول