اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار استان اردبیل:

هنر دفاع مقدس اصالت خود را حفظ کرده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: هنر دفاع مقدس با گذشت دو دهه همچنان اصالت خود را در موضوع و مفهوم و انتقال آن به نسل آینده حفظ کرده است.

هنر دفاع مقدس اصالت خود را حفظ کرده است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، زکی‌الله خوشبخت در برنامه شعر و موسیقی دفاع مقدس در اردبیل اظهار داشت: همان‌گونه که در آثار مختلف اعم از سینمایی، تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی شاهد و ناظر هستیم که اصالت هنر دفاع مقدس و جنگ هشت ساله حفظ شده است در صحنه‌های انتقال این ارزش‌ها و مفاهیم نیز شاهد یک تحول جدی در باورها و اندیشه‌های ثمربخش هستیم.
وی از احیا و تولید آثار متنوع هنری در حوزه دفاع مقدس به ویژه موسیقی این حوزه خبر داد و تصریح کرد:‌ موسیقی حماسی برگرفته از کتاب «اخشامالار» که به اشعار محلی مادران شهید استان اردبیل در مدح شهدا اختصاص دارد اثر موسیقی ماندگاری در حال تهیه است که با تولید و پخش آن می‌توان به ماندگاری این کتاب ارزشمند بیشتر کمک کرد.
خوشبخت همچنین از فعالیت خوب صدا و سیما و حوزه هنری در تهیه فیلم زندگینامه شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس و سرداران این خطه خبر داد و خاطر نشان کرد: تولید فیلم شهید نوجوان مرحمت بالازاده به همت حوزه هنری و حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آغاز شده و در کنار آن امسال از آلبوم تصاویر شهدا و ایثارگران استان اردبیل رونمایی می‌شود.
این مقام مسئول همچنین از آغاز نهضت خاطره‌نویسی دفاع مقدس در اردبیل خبر داد و اضافه کرد: در سال‌جاری نهضت خاطره‌نویسی در استان اردبیل آغاز می‌شود که امیدواریم آثار ارزشمندی در این حوزه خلق شود.
خوشبخت در ادامه سخنان خود به رونمایی از چند کتاب خاطره‌گویی از ایثارگران و آزادگان به همت حوزه هنری در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: امسال نسبت به سال‌های گذشته در حوزه گردآوری خاطرات رزمندگان و ایثارگران موفق عمل کردیم به طوری که این رویه تا پایان سال با هدف تقویت نهضت خاطره‌نویسی دنبال می‌شود.
به گزارش فارس، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل به کمبود نویسنده دفاع مقدس در استان و ضرورت تربیت نیروهای جدید در این حوزه تاکید کرد و گفت:‌ همه نویسندگان باید به این حوزه وارد شده و در این ساحه قلم‌فرسایی کنند تا نهضت عظیم تولید کتاب و آثار هنری دفاع مقدس با رونق و ایده‌ها و تفکرات جدید استمرار پیدا کند.
خوشبخت افزود: با احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس بستر و زمینه برای حضور نویسندگان، شاعران، فیلم‌سازان و اهالی موسیقی و هنرهای دیگر فراهم می‌شود تا بتوانند با گرد هم آمدن در کنار هم به تولید آثار متنوع، زیبا و ماندگار اقدام کنند.
وی با یادآوری این‌که امروز وظیفه تک‌تک هنرمندان است تا لحظات ثبت شده دوران جنگ را ماندگار کنند، تصریح کرد: ما آماده حمایت از تمام هنرمندان و نویسندگان دفاع مقدس را داریم تا در این استان شاهد خلق آثاری ماندگار و زیبا باشیم که در سطح ملی و حتی بین‌المللی امکان رقابت با سایر هنرمندان به وجود آید.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول