اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با افت دمای هوا؛

برف پاییزی دامنه‌های سبلان را سفیدپوش کرد

خبرگزاری فارس: با افت محسوس دما در شهرهای مختلف استان اردبیل اولین بارش پاییزی برف در دامنه‌های سبلان در مشگین‌شهر اتفاق افتاد.

برف پاییزی دامنه‌های سبلان را سفیدپوش کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این وضعیت جوی که عصر پنجشنبه همراه با ریزش برف و باران در ارتفاعات مشگین‌شهر جلوه‌ای دیگر به پاییز این مناطق داد، سبب خوشحالی زارعان و کشاورزان منطقه شد چرا که آنها چشم انتظار بارش برف بودند تا آرام آرام کشت محصول پاییزی را شروع کنند.
اما با تغییر ناگهانی هوا و حاکم شدن جبهه هوای سرد و پاییزی در منطقه مشگین‌شهر به ویژه بارش برف در ارتفاعات عشایر کوچ‌رو نیز آرام آرام کوچ پاییزه خود را آغاز کرده و به سمت قشلاقات دشت مغان در حال حرکت هستند.
به گزارش فارس، رئیس اداره امور عشایری مشگین‌شهر با بیان این مطلب گفت: ‌از دو روز پیش کوچ پاییزه عشایر ییلاق‌نشین به سمت قشلاقات آغاز شده به طوری که پیش‌بینی می‌شود تا یک ماه آینده به طور کامل مراحل کوچ از ییلاق به سمت قشلاقات مغان انجام شود.
حیدر نصرآبادی افزود: امسال زودتر از موعد مقرر و با بارش نخستین برف پاییزی عشایر کوچ‌رو ییلاقات منطقه مشگین را ترک می‌کنند تا با استقرار در قشلاقات نیمه‌دوم سال را در آن مکان سکونت کنند.
وی با اشاره به رضایت عشایر منطقه از وضعیت کوچ امسال و تأمین مواد غذایی مورد نیاز دام آنها تصریح کرد: در فصل تابستان عشایر با وضعیت مناسب تأمین علوفه و چرای مناسب در مراتع و مزارع روبه‌‌رو شدند به طوری که اکثر عشایر کوچ‌روی منطقه حتی برای سایر فصول نیز اقدام به ذخیره‌سازی علوفه مورد نیاز کردند.
رئیس اداره امور عشایری مشگین‌شهر خاطر نشان کرد: با آغاز کوچ پاییزه به نظر می‌رسد عشایر بیشتر از طریق زمینی این مرحله از فعالیت خود را انجام دهند اما گروه‌ها و اکیپ‌های سیار ما نیز آماده هستند به امدادرسانی آنها بپردازند.
دامنه‌های سبلان در شهرستان مشگین همه ساله در این فصل از سال پذیرای 30 هزار جمعیت عشایری استان با یک میلیون و 200 هزار رأس دام است که با آغاز فصل پاییز و سرما کوچ عشایر به سمت قشلاقات آغاز می‌شود.
در سایر شهرهای استان نیز بارش باران و سرمای پاییزی حاکم شده به طوری که در برخی از شهرهای استان مردم به استفاده از وسایل گرمازا و پوشیدن لباس‌های گرم روی آوردند.
براساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اردبیل از فردا هوای اردبیل و شهرهای مختلف این استان به تدریج گرم‌تر شده و از سرمای پاییزی کاسته می‌شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول