اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اول قوه قضائیه:

آیت‌الله محمدی گیلانی نظریه را با عمل آمیخت

خبرگزاری فارس: معاون اول قوه قضائیه گفت: آیت‌الله محمدی گیلانی جلوه به‌هم آمیختن نظریه با عمل است.

آیت‌الله محمدی گیلانی نظریه را با عمل آمیخت
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام والمسلیمن سیدابراهیم رئیسی عصر امروز در همایش نکوداشت مقام شامخ آیت‌الله محمد محمدی گیلانی در مجتمع آموزشی رفاهی صدا و سیما در زیباکنار با تبریک ولادت فاطمه (س) کریمه اهل بیت (ع) اظهار داشت: شخصیت اخلاقی و عرفانی آیت‌الله محمدی گیلانی کمتر مورد بحث قرار گرفته است.
وی بحث عرش و اشک را نکته مهمی عنوان کرد و افزود: عرش انسان قلب اوست و قلب مومن عرش خداست.
رئیسی با اشاره به اینکه اگر عرش بر اشک قرار گرفته باشد دارای جایگاه ارزنده و قیمتی است، تصریح کرد: آیت‌الله محمدی گیلانی در خوف و رجاء اهل اشک است و این اشک به دل ایشان جلا می‌دهد.
معاون اول قوه قضائیه سلاح مجاهد در راه خدا را اشک توصیف کرد و گفت: سیره اوسط اخلاقی و عرفانی آیت‌الله محمدی گیلانی برای دیگران جهاد اکبر است.
وی غلبه عشق بر عقل را در مبارزه با نفس موثر خواند و ابراز داشت: آیت‌الله محمدی گیلان در اوج مسائل قضایی، قضات را تربیت می‌کردند و آداب قضاوت را به آنها می‌آموختند.
رئیسی با بیان اینکه آیت‌الله محمدی گیلانی در نگاشتن و بیان مطالب عالمانه تلاش بسیاری کردند، خاطرنشان کرد: این امر جلوه‌هایی از حکمت است.
معاون اول قوه قضائیه فرقان در آیت‌الله محمدی گیلانی را ثمره تقوا ذکر کرد و بیان داشت: آیت‌الله محمدی گیلانی بود یا نبود را در هستی‌شناسی تشخیص دادند.
وی جامعه را نیازمند فرقان خواند و یادآور شد: آیت‌الله محمدی گیلانی این ملکه را دارند.
رئیسی اخلاق آیت‌الله محمدی گیلانی را قرآنی نامید و اذعان داشت: بزرگان در مبارزه با فساد مردانه حضور پیدا می‌کنند ضمن اینکه عالمان دینی به‌موقع حرکت کرده و نمی‌توانند نسبت به فساد بی‌تفاوت باشند.
معاون اول قوه قضائیه با تاکید براینکه آیت‌الله محمدی گیلانی با مومنان بسیار رئوف و متواضع بود، متذکر شد: ایشان در مقابل کفار و منافقین کوتاه و کنار نیامدند.
وی تاکید کرد: آیت‌الله محمدی گیلانی در عرصه مقابله با فساد و تعدیل حضور پیدا کردند و خوب درخشیدند.
رئیسی، آیت‌الله محمدی گیلانی را فقیهی متبحر نامید و تصریح کرد: قلم ایشان برای بزرگان فصل‌الخطاب بود.
معاون اول قوه قضائیه، آیت‌الله محمدی گیلانی را اجرا کننده حدود قصاص اعلام کرد و افزود: ایشان حدود قصاص را تبیین کردند.
وی آیت‌الله محمدی گیلانی را جلوه بصیرت دانست و اضافه کرد: آیت‌الله محمدی گیلانی انسانی با بصیرت هستند و دوست و دشمن را خوب می‌شناسند.
رئیسی زمان‌شناسی را امری بسیار مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: کسانی که قبل و پس از انقلاب به ندای امام (ره) لبیک گفتند بسیار ارزشمندند.
معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه در حوزه‌ها قول پروردگار خوانده می‌شود، اظهار داشت: دانشگاهیان فعل پروردگار را می‌خوانند و هر دانشی که انسان را به توحید برساند این جریان را طی می‌کند.
وی دانشی که انسان را موحد بپروراند علم نامید و گفت: اگر عقل نظری در عقل عملی جلوه کند بسیار مفهوم بلندی دارد.
رئیسی جلوه نظریه‌پردازی در حوزه عمل را دارای معنا و مفهوم بلند توصیف کرد و اذعان داشت: آیت‌الله محمدی گیلانی جلوه به‌هم آمیختن نظریه با عمل است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول