اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ارزیابی مثبت سفرای خارجی از ‌جشنواره فرهنگ اقوام ایران‌زمین

خبرگزاری فارس: 22 سفیر کشورهای مختلف در جمهوری اسلامی ایران به همراه شش کاردان و سایر میهمانان خارجی جشنواره پنجم فرهنگ اقوام ایران زمین را مثبت ارزیابی کردند.

ارزیابی مثبت سفرای خارجی از ‌جشنواره فرهنگ اقوام ایران‌زمین
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، سفیر سریلانکا در این راستا گفت: پنجمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین بهانه‌ای برای اتحاد بین‌المللی است.
سفیر کشور سریلانکا، محمد زهیر که شش سال اخیر خود را در ایران به سر برده است، این جشنواره را بهانه‌ای برای اتحاد بین‌المللی دانست و همچنین در رابطه با آبشار کبودوال گفت‌: راهپیمایی برای رسیدن به آبشار بسیار سخت بود اما بعد از رسیدن به آبشار و دیدن زیبایی بی‌اندازه آن، احساس خستگی رفع شد.
وی ادامه داد:‌ استان گلستان دارای هوایی نسبتا معتدل است و این تغییر آب و هوا در چنین جنگلی واقعا جالب و هیجان‌انگیز است.
محمدزهیر همچنین از میراث فرهنگی برای برگزاری چنین جشنواره‌ای که باعث شناخت وی از فرهنگ ایرانی در کوتاه‌ترین زمان شده است، تشکر کرد.
سفیر ساحل‌عاج نیز در این خصوص گفت: هفته ملی گردشگری ایران فرصت مناسبی برای جذب توریسم فراهم آورده است.
عبدالله سی‌سه معتقد است‌: جشنواره به خوبی برگزار شده و اجرای موسیقی سنتی در سالن جشنواره بسیار خوب بوده است.
وی نیز از دیدن طبیعت زیبای کبودوال به وجد آمده و گفت: زیبایی‌های این جنگل همانند زیبایی‌های جنگل‌های آفریقاست.
وی ادامه داد: این جشنواره نه تنها فرصت بسیار خوبی بود تا ما با جاذبه‌های بکر و زیبای این منطقه آشنا شویم، به ما کمک کرد تا با سایر اقوام ایران نیز پیوندی دوستانه برقرار کنیم.
سفیر ساحل‌عاج گفت: ما طی این مدت فرهنگ‌های متعددی را شاهد بودیم که نشان از غنی بودن این سرزمین دارد از طرفی استان گلستان با داشتن جاذبه‌ها و ظرفیت‌های بالای گردشگری با سرمایه‌گذاری به موقع و درست در این زمینه میتواند آورده مهمی از درآمدهای استان را با قرار گرفتن در حوزه توریسم از آن خود کند.
سفیر بولیوی نیز در این راستا خاطرنشان کرد: تمدنی دیرینه و بدون برده‌داری شاخص ارزشمند این سرزمین است.
سفیر بولیوی از آمریکای جنوبی که در کنار همسرشان در این جشنواره شرکت کرد، گفت: جاذبه استان گلستان فقط طبیعت و سرسبزی آن نیست بلکه جاذبه‌های تاریخی آن نیز است.
وی ادامه داد: نه تنها استان گلستان بلکه در کل کشور آثار باستانی بسیاری وجود دارند که جالب توجه هستند همچون پرسپولیس که با تمدنی دیرینه و در سال‌ها پیش این بنا ساخته شده بدون آنکه در آن برده‌داری باشد.
وی از صنایع دستی و فرهنگ ایران صحبت کرد و گفت: شما باید افتخار کنید بابت این زیبایی‌های فرهنگی و همچنین صنایع دستی که در کشورتان وجود دارد هنرهای دستی کشور شما بسیار زیبا هستند.
این سفیر همچنین به ارزشمند بودن بنای تاریخی همچون برج‌قابوس ابن وشمگیر اشاره کرد و افزود: چنین بناهایی می‌تواند پیوند ما با تاریخ باشد.
رئیس ستاد برگزاری این جشنواره نیز گفت: چهار دوره موفق از جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین به روشنی گواه توان و ظرفیت بالای استان است که خود می‌تواند در فعال شدن پتانسیل‌های موجود در استان و معرفی آن به میهمانان سراسر کشور مثمرثمر باشد.
قربان عباسی افزود: در واقع این جشنواره همزمان با هفته ملی گردشگری بستری است تا گلستان با به رخ کشیدن توانمندی‌هایش در حضور میهمانان داخلی خارجی پا در عرصه رقابت صنعت توریسم بگذارد و امید می‌رود گامی باشد در راستای رشد و رسیدگی هرچه بیشتر چنین فضاهایی با قابلیت جذب توریسم و رشد اقتصادی استان و کشور.  
انتهای پیام/‌ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول