اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی گلستان خبر داد؛

جشنواره اقوام فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های گلستان

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان جشنواره فرهنگی هنری اقوام ایرانی فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های استان دانست.

جشنواره اقوام فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های گلستان
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان، قربان عباسی در خصوص اهداف برگزاری جشنواره فرهنگی هنری اقوام ایرانی در این استان اظهار داشت: ما به دنبال این هستیم تا با برگزاری این جشنواره گلستان را به عنوان یک استان مقصد معرفی کنیم.  
وی با بیان اینکه این استان نگارستان ایران زمین است تصریح کرد: شاهد هستیم که اقوام بسیاری از ترکمن، ترک، سیستانی، بلوچ، فارس و ... در کنار هم در صلح و صفا زندگی می‌کنند و این استان ایران کوچکی از اقوام در دل ایران بزرگ است.
وی با بیان اینکه گلستان تاکنون میزبان پنج جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری اقوام بوده است، افزود: به دنبال این هستیم تا این جشنواره را با موافقت سازمان پیراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به ثبت ملی برسانیم تا بتوانیم برای همیشه میزبانی آن را بر عهده داشته باشیم.
عباسی با اشاره به اینکه مسئولان با برگزاری این جشنواره به دنبال این هستند که این استان جایگاه خودش را در بین کشورهایی منطقه پیدا کند، تصریح کرد: در سال گذشته تنها هفت سفیر وارد ایران شدند اما برای امسال بیش از 50 مهمان خارجی داریم و علاوه بر آن 12 غرفه نیز برای ارائه دستاوردهای کشورهای منطقه مخصوصا کشورهای فارسی زبان که به لحاظ فرهنگ با ما سنخیت دارند قرار داده‌ایم.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: این جشنواره پس از چهار دوره برگزاری موفق، امسال نیز در پنجمین دوره برگزاری، دوستداران فرهنگ و هنر اقوام ایرانی را گردهم ‎آورد و افزایش 20 درصدی گردشگر به استان نیز حاکی بر این است که ما توانسته‌ایم با برگزاری چنین همایش‌ها و جشنواره‌های اقدامات در خوری را در این خصوص اجرا سازیم.
پنجمین  جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین با حضور 145 نفراز هنرمندان سراسر کشور و هنرمندان خارجی از کشورهای آسیای میانه و همجوار، همچون ترکمنستان، قزاقستان، تاجیکستان، آذربایجان، افغانستان، ارمنستان، پاکستان، گرجستان و... ، سفرای کشورهای همسایه فارسی زبان برگزار شده است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول