اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل صنایع و معادن استان بوشهر خبر داد:

پرداخت 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات زودبازده در بخش صنعت ‌و معدن

خبرگزاری فارس: مدیر کل صنایع و معادن استان بوشهر گفت: از ابتدای تشکیل بنگاه‌های زودبازده تاکنون دولت‌های نهم و دهم بیش از 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های صنعتی و معدنی در بخش صنعت و معدن پرداخت شده است.

پرداخت 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات زودبازده در بخش صنعت ‌و معدن
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر اسماعیل مرحمتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر حدود 10 فقره طرح صنعتی دارای مجوز سرمایه گذاری با مشارکت سرمایه‌گذاری خارجی با حجم سرمایه گذاری 11 هزار و 400 میلیارد ریال ارزی و ریالی با اشتغال پیش بینی شده یک‌هزار و 629 نفر ایرانی و 176 نفر خارجی که مجموعا یک‌هزار و 805 نفر می‌شود در استان مشغول فعالیت هستند.
وی افزود: از این تعداد 4 فقره از این طرح‌ها موفق و به راه‌اندازی  100درصد و دارای پروانه بهره برداری هستند که در شهرستان‌های بوشهر، دشتستان و کنگان( عسلویه) شامل دو واحد پتروشیمی (آریا ساسول و مهر) و یک واحد تولید گچ پاکتی و دانه بند و تولید توری فلزی است.
مدیر کل صنایع و معادن استان بوشهر تصریح کرد:  همچنین تعداد شش فقره شامل سه واحد پتروشیمی و یک واحد پالایشگاه و تولید آمونیاک و اتیلن گلایکول و احداث آب شیرین کن در شهرستان بوشهر، جزیره خارگ و کنگان است که 80 تا  100درصد محصولات این واحدهای صنعتی شامل اتیلن، گچ ساختمانی، پلی اتیلن سنگین و ... است به خارج از کشور صادر می‌شود.
مرحمتی گفت: همچنین چهار طرح صنعتی بزرگ تولید متانول اتیلن و پلی اتیلن سنگین و اوره و آمونیاک با حجم سرمایه گذاری دو هزار و 800 میلیون دلار در حال اخذ مجوز سرمایه گذاری و جواز تاسیس و اخذ زمین و تسهیلات در منطقه عسلویه شهرستان کنگان هستند.
مدیر کل صنایع و معادن استان بوشهر گفت: بیش از 51 درصد تسهیلات بنگاه‌های زودبازده استان بوشهر مربوط به بخش صنعت و معدن است.
مرحمتی در ادامه افزود: از ابتدای تشکیل بنگاه‌های زودبازده تاکنون دولت‌های نهم و دهم بیش از 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های صنعتی و معدنی در بخش صنعت و معدن پرداخت شده است که درحدود 51 درصد کل تسهیلات ریالی پرداخت شده است.
وی ادامه داد: در همین رابطه، سهم بخش خدمات 31 درصد و سهم بخش کشاورزی 18 درصد است.
مرحمتی اضافه کرد: این تسهیلات در سه قالب طرح‌های جدید ، تکمیل طرح‌های نیمه تمام صنعتی و پرداخت سرمایه در گردش به واحدهای موجود بوده است.
وی بیان کرد: ضمناً از همین محل و در همین مدت بیش از 24 میلیارد ریال یارانه که معادل 35% کل یارانه‌های پرداختی است که به طرح‌های صنعتی ومعدنی پرداخت شده است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول