اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سمنان:

زندگی انسان با هنر شکوفا می‏شود

خبرگزاری فارس: استاندار سمنان گفت: تمام امور زندگی انسان از طریق فرهنگ و هنر شکوفا می‏شود.

زندگی انسان با هنر شکوفا می‏شود
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عباس رهی صبح امروز در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ادبی فرهنگی امدادرسانی (نوع‏دوستی) که با حضور محسن مومنی‏شریف رئیس حوزه هنری کشور، حسین انواری سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره)، حمیدرضا شاه‏آبادی معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نویسندگان و فعالان عرصه نوع‏دوستی در تالار شهید مطهری سمنان برگزار شد، اظهار داشت: هنرمندان باید مقاومت شیعیان در مقابل شداید و سختی‏ها را به تصویر بکشند.
وی افزود: همچون برنامه‏هایی که درباره رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در جبهه‏ها تهیه شده، باید بتوانیم دل مردم را جذب کنیم و به آنها نزدیک‏تر شویم و به داد نیازمندان برسیم.
رهی اضافه کرد: هنرمندان باید به کرامت انسانی بپردازند و این مسئله را که انسان‏ها چگونه در شداید دوران شکوفا می‏شوند و از دل سختی‏ها به مدارج بلندی می‏رسند، را به تصویر بکشند.
به گزارش فارس، استاندار سمنان در ادامه گفت: احیای اسلام در عصر حاضر که مبدع آن حضرت امام (ره) بودند، به خوبی در سراسر جهان مشخص است و امروز ما وظیفه داریم که از حضرت امام و شهدای انقلاب اسلامی به لحاظ آرمان‏های مقدسی که داشتند، قدردانی کنیم.
وی خاطرنشان کرد: امروز کشور در بستری قرار گرفته است که معارف نابی را پاسداری می‏کند و انقلاب اسلامی شاگرد خوبی برای مکتب اسلام است.
استاندار سمنان تصریح کرد: آنچه شیعیان در برهه کنونی انجام می‏‎دهند، همه آن چیزی است که از سوی خداوند رحمان در قالب احکام و دستورات دین به ما رسیده و اگر این امور رعایت شود، انسان کار درست و صحیحی را انجام داده است و در غیر این صورت دچار مشکل خواهد شد.
رهی با بیان اینکه امروز احادیث، روایات و زندگانی بزرگان دین در پیش چشمان ما قرار دارد، ادامه داد: اگر به خوبی در مسیر ائمه اطهار (ع) گام برداشتیم، توانسته‏ایم قدمی در مسیر تکامل برداریم و در غیر این‌صورت جزو ضرر کنندگان خواهیم بود.
وی اضافه کرد: هنر می‏تواند انسان را به پرواز در بیاورد و این هنر هنرمندان است که انسان‏ها را بلندپرواز می‏کند و به اوج اعلا می‏رساند.
استاندار سمنان اضافه کرد: هنر درون انسان را شکوفا می‏کند و هنرمندان به همین خاطر رسالت بسیار عظیمی را بر عهده گرفته‏اند که باید به خوبی به آن عمل کند.
به گزارش فارس از سمنان؛ رهی تصریح کرد: اگر هنرمندان انسان را به ابتذال بکشانند، بدون تعارف در واقع کار شیطان را انجام می‏دهند اما اگر در راه تکامل انسانی قدم بردارند، در حقیقت کار ائمه را انجام داده‏اند.
وی هنر را همچون شمشیری توصیف کرد که دارای کارکردی دوجانبه است و اظهار داشت: هر کاری که انسان انجام می‏دهد ابتدا باید بستر آن را مهیا سازد و می‏توان با جرات گفت که فرهنگ بستر همه بخش‏های عمرانی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ... است.
استاندار سمنان با بیان اینکه هنگام اجرای هر طرحی در بخش‏های دیگر باید پیوست فرهنگی آن مدنظر قرار گیرد، بیان کرد: بدون فرهنگ نمی‏توان کاری انجام داد، چرا که انسان دارای زندگی اجتماعی بوده و به صورت فردی زندگی نمی‏کند.
رهی با تاکید بر اینکه فرهنگ، اتحاد ایجاد می‏کند و هنر می‏تواند آن را شکوفا سازد، گفت: تمام امور زندگی انسان از طریق فرهنگ و هنر شکوفا می‏شود.
وی افزود: هنر باعث می‏شود تا مسیر زندگی پرتحرک و پرشتاب به سمت انسان کامل پیش برود و کاری که کمیته امداد امام خمینی (ره) از سال‏های قبل در زمینه امدادرسانی آغاز کرده و هنر را شیوه فرهنگ‏سازی در جامعه دانسته، بسیار تحسین برانگیز است.
استاندار سمنان عنوان کرد: تا کار فرهنگی در جامعه انجام نشود، نمی‏توان فقر، جهل و بی‏سوادی را ریشه‏کن کرد و دل‏ها را به یکدیگر پیوند زد.
رهی افزود: کارهای مهم دیگری را که مدنظر داریم، می‏توان از طریق فرهنگ انجام داد و ذات و سرشت حوزه هنری نیز در همین راستا خلق شده است که در مسیر هنر انقلابی حرکت کند.
انتهای پیام،/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول