اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

دبیر کل جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با فارس:

هر 15 روز هلال احمر یکی از استانها فرمانده عملیات امدادی در سومالی میشوند

خبرگزاری فارس: دبیر کل جمعیت هلال احمر گفت: به منظور کسب تجربه و ارتقای سطح خدمات امدادی، هلال احمر هر یک از استان کشورمان هر 15 روز مسئولیت مرکز فرماندهی عملیات امدادی در سومالی را بر عهده می‌گیرند.

هر 15 روز هلال احمر یکی از استانها فرمانده عملیات امدادی در سومالی میشوند
ظاهر رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس با اشاره به اعزام تیم‌های امدادی و درمانی جمعیت هلال احمر استان‌های کشورمان به سومالی اظهار داشت: هر 15 روز یک تیم امدادی از جمعیت‌های هلال احمر استانی کشورمان به موگادیشو اعزام می‌شوند.

وی افزود: در این راستا تیم‌های امدادی و درمانی جمعیت هلال احمر استانی کشورمان مسئولیت کمپ‌های اسکان و مرکز فرماندهی عملیات امدادی جمعیت هلال احمر ایران را در سومالی بر عهده می‌گیرند.

رستمی با بیان اینکه نخستین تیم امدادی و درمانی جمعیت‌های هلال احمر استانی کشورمان از استان قم به موگادیشو اعزام شده‌اند، گفت: در هفته‌های آینده نیز یک تیم امدادی و پزشکی از استان فارس به عنوان دومین گروه اعزامی امدادی و پزشکی جمعیت‌های هلال احمر استانی کشورمان به موگادیشو اعزام می‌شوند.

دبیر کل جمعیت هلال احمر اظهار داشت: در این راستا برای ارسال بزرگترین محموله کمک‌های بشردوستانه کشورمان با یک کشتی با ظرفیت 5 هزار تن نیز یک انبار با گنجایش 20 هزار تن نیز در موگادیشو استقرار می‌یابد.

رستمی بیان داشت: در این راستا این کشتی طی 12 تا 15 روز از طریق مسیر دریایی بزرگترین محموله کمک‌های بشردوستانه کشورمان را که از تمام استان‌ها جمع‌أوری شده است را به مقصد موگادیشو منتقل می‌کند.

دبیر کل جمعیت هلال احمر تصریح کرد: کشتی 5 هزار تنی کمک‌های بشردوستانه کشورمان شامل مواد غذایی، چادر و تجهیزات مورد نیاز قحطی‌زدگان سومالی را در بر دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کمپ‌های اسکان و یک مرکز ستاد فرماندهی عملیات امدادی با یک مرکز درمانی کامل در موگادیشو ایجاد شده است، تصریح کرد: در تلاشیم تا بتوانیم یک درمانگاه ثابت با دریافت یک ساختمان در موگادیشو جهت ارائه خدمات بیشتر درمانی و امدادی به قطحی‌زدگان سومالی ایجاد کنیم.
انتهای پیام/ش
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول