اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان انتظامی قضات کشور:

وضعیت قضات زنجان نسبت به سایر استان‌ها مطلوب است

خبرگزاری فارس: دادستان انتظامی قضات کشور گفت: در بازرسی‌های صورت گرفته از بخش‌های مختلف قضایی استان گزارش‌های مثبتی نسبت به سایر استان‌ها ارائه شده است.

وضعیت قضات زنجان نسبت به سایر استان‌ها مطلوب است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام شفیعی شامگاه چهارشنبه در جمع مردم زنجان در مسجد چهارده معصوم این شهر، با اشاره به سفر رئیس قوه قضایئه به استان زنجان، اظهار داشت: این سفر در راستای رسیدگی به مشکلات قضایی استان صورت گرفته و این مشکلات برای خدمات‌رسانی مطلوب به مردم بررسی می‌شود.
وی با بیان اینکه انسان متدین همواره به حقوق خود قانع بوده و حقوق دیگران را نیز محترم می‌شمارد، افزود: دادگستری مامور رسیدگی به شکایات، اجرای قانون و تعقیب مجرمان و اجرای حکم در خصوص آنان است.
دادستان انتظامی قضات کشور ادامه داد: پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه دو گونه است که شکایات بین دو طرف دعاوی و رسیدگی به تجاوز به حقوق مردم و سلب آسایش مردم که جنبه اجتماعی  دارد را شامل می‌شود.
وی از مردم استان خواست تا در راستای کاهش میزان پرونده‌های ورودی به دادگستری همت گماشته و شکایات خود را با حضور معتمدان خانواده یا محله در بین خود حل کنند.
حجت‌الاسلام شفیعی مصالحه مردم در خصوص تضییع حقوق یکدیگر را دارای ثواب زیادی عنوان کرد و بیان داشت: معتمدان می‌توانند در این موارد، مورد اعتماد هر دو طرف برای حل مشکلات شوند.
وی با بیان اینکه هر گونه مسائل و مشکلاتی که  مربوط به تامین امنیت و آرامش جامعه  به حقوق مردم و حفظ آرامش مردم ارتباط دارد از سوی دستگاه قضا به صورت جدی پیگیری می‌شود، گفت: با هرگونه مسایلی که آرامش و امنیت جامعه را برهم بزنند به شدت برخورد می شود چرا که تجاوز به حقوق مردم و سلب آرامش و آسایش آنان از نظر اسلام نیز قابل پیگیری است.
دادستان انتظامی قضات کشور با اشاره به اینکه پیشگیری از درمان بهتر است، خاطرنشان کرد: بخشی از مشکلاتی که از سوی مردم حل می‌شود نیازی به حضور افراد در مراجع قضایی ندارد اما مشکلاتی که آرامش جامعه را مختل می‌کند از اولویت‌های  دستگاه قضا محسوب می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود وضعیت استان زنجان را از نظر مشکلات قضایی مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در بازرسی‌های صورت گرفته از بخش‌های مختلف قضایی استان گزارش‌های مثبتی نسبت به سایر استان‌ها ارائه شده است که این امر نشان دهنده همت مردم و مسئولان قضایی استان است.
حجت‌الاسلام شفیعی اضافه کرد: شما مردم می‌توانید با مراجعه کمتر به قوه قضاییه همراه خوبی برای این قوه بوده و با گزارش‌های خود در خصوص تخلفات قضات این قوه را یاری کنید.
وی بیان داشت: قاضی با همه کرامت و اقتدار خود جایز‌الخطا بوده و در مقابل عملکرد خود مسئول است.
دادستان انتظامی قضات کشور ماموریت همه انبیای الهی را هدایت بشر به توحید، حق شناسی و ارزش‌های انسانی و الهی دانست و افزود: در طول تاریخ هر وقت انسان در مسیر هدایت انبیا قرار گرفته سعادتمند بوده و هرگاه که از این مسیر جدا شده است به گمراهی افتاده است.
وی کاملترین دین را دین اسلام با هدایت پیامبر گرامی اسلام  نامید و بیان داشت: پیامبر گرامی اسلامی دو امانت گرانبها یعنی اهل بیت (ع) و قرآن را در بین مردم به امانت گذاشته است که در طول هزار و 400 سال گذشته مسلمانان با این دو امانت به درستی رفتار نکرده‌اند.
حجت‌الاسلام شفیعی با بیان اینکه در طول هزار و 400 سال گذشته تنها به ظواهر اسلام توجه می‌شد، اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی، ملت قهرمان، علوی، نبوی و حسینی با رهبری امام خمینی (ره) با حاکمیت خدا، دین، قرآن، سنت پیامبر و براساس قانون کشور و اطلاعت از قرآن و اهل بیت (ع) در راستای صیانت از آن بهای سنگینی به نام دوران دفاع مقدس پرداخته است.
وی گفت: ملت ایران به بهترین شکل این دو امانت را نگه داشته به طوری که امروز برای کشورهای منطقه الگو شده است و بیداری منطقه از افکار بلند امام خمینی (ره)، حاکمیت علوی و اسلام سرچشمه گرفته و روز به روز دامنه در برگیری آن گسترش می‌یابد.
دادستان انتظامی قضات کشور یادآور شد: پرچم انقلاب اسلامی پس از امام راحل به مقام معظم رهبری داده شده و ملت نیز با پشتیبانی از مقام معظم رهبری در نگهداری این دو امانت پیامبر به خوبی وارد صحنه شده‌اند.
وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان داشت: در طول دوران دفاع مقدس همه شرق و غرب به رهبری صدام به مقابله با نظام نوپای جمهوری اسلامی آمده بودند که توجه به قرآن و تمسک به اهل بیت (ع) موجب شد تا ایران در این میدان پیروز شود.
حجت‌الاسلام شفیعی با اشاره به وضعیت منطقه یادآور شد: اکنون حکومت‌های دیکتاتور منطقه به برکت خیزش‌های مردم نابود شده و یا در حال نابودی بوده و رژیم اشغالگر قدس نیز در سراشیبی سقوط قرار گرفته است.
وی بیان داشت: کشورها و ملت‌های مسلمان در کنار هم و با اتحاد و انسجام سرمایه‌های قوی در منطقه خاورمیانه هستند که می‌توانند هر گونه تهدید خارجی را پاسخ دهند.
دادستان انتظامی قضات کشور در حال حاضر حامیان صدام یکی پس از دیگری نابود شده و دیگر جایی برای دیکتاتوری در منطقه باقی نمانده است.
حجت‌الاسلام شفیعی خاطرنشان کرد: با سقوط  دیکتاتورهای منطقه یکی پس از دیگری خاورمیانه‌ای عاری از ظلم و استکبار خواهیم داشت.
وی تصریح کرد: طرز تفکر انقلاب اسلامی در منطقه رسوخ یافته و ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی به مردم جهان صادر شده است به گونه‌ای که مقاومت مردم در برابر استبداد گران به خوبی این امر را نشان می‌دهد.انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول