اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دیوان عدالت اداری:

مردم قبل از طرح دعاوی در دستگاه قضا ‌به ریش‌سفیدان مراجعه کنند‌

خبرگزاری فارس: رئیس دیوان عدالت ‌اداری ‌گفت: وظیفه قوه قضائیه این است که با تمام امکانات برای احقاق حقوق مردم تلاش کند و مردم نیز تا آنجا که امکان دارد دعاوی را به حداقل رسانده و قبل از مراجعه به دستگاه قضا توسط ریش سفیدها مشکلات خود را حل کنند.

مردم قبل از طرح دعاوی در دستگاه قضا ‌به ریش‌سفیدان مراجعه کنند‌
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری شامگاه چهارشنبه در مسجد جامع زنجان و در بین افشار مختلف این شهر با اشاره به اینکه توده‌های مختلف مردم در کشورهای مختلف از جمله لیبی، یمن و مصر به گفته خودشان نحوه مبارزه با استکبار را از نظام جمهوری اسلامی الگو گرفته‌اند، اظهار کرد: چشم مردم جهان  برای براندازی ظلم و فساد به ایران است و این وظیفه نظام جمهوری اسلامی از جمله مردم و مسئولان را سنگین‌تر می‌کند.
وی با بیان اینکه اگر حادثه‌ای در ایران اتفاق بیافتد ارکان اعتقادی در مرزهای خارج از ایران متزلزل می‌شود، افزود: قوای مجریه، مقننه و قضائیه که بزرگ‌ترین افتخارشان خدمتگزاری به ملت ایران است باید بیش از پیش با درایت و آگاهی مشکلات را حل کنند.
رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به روایتی از وجود با برکت حضرت امام رضا (ع)، گفت: به فرموده امام رضا (ع) آنچه که از پیشوایان دینی انتظار می‌رود، گسترش عدل و ایجاد قسط در بین آحاد ملت است.
وی با بیان اینکه از کسی که در نظام جمهوری اسلامی ایران حاکم امت اسلامی است انتظاری جز آنچه که بر پیشوایان دینی ما واجب بود نمی‌رود، خاطر نشان کرد: همه مسئولان باید در کارها، در عمل، گفتار و انجام وظایف عدل و قسط را سرمشق زندگی خود قرار دهند.
حجت‌الاسلام منتظری با اشاره به اینکه مسئولان باید در صدور حکم عدالت را رعایت کنند، تصریح کرد: وقتی در نظام جمهوری اسلامی مسئولان به مردم قول می‌دهند، باید به وعده خود عمل کنند.  
وی در ادامه به فداکاری ملت ایران در صحنه‌های حساس همانند پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: ملت ایران با حضور خود در مبارزه با نظام شاهنشاهی که ریشه در ظلم داشت، چیزی به جز اجرای عدالت در جامعه و تحقق احکام الهی  در کشور را نداشته و سرمایه‌های گرانقدر فراوانی را همچون شهدا در این راه تقدیم انقلاب کردند.
رئیس دیوان عدالت اداری به وجود پر برکت شهدا و هفته دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: هفته دفاع مقدس فقط برای شعار و تجلیل ظاهری نیست، بلکه باید با مرور دلاوری‌ها پایمردی‌ رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس ببینیم کجا بودیم، چه بودیم و در حال حاضر چه داریم.
وی با بیان اینکه مشکلات زیادی اعم از دعاوی مردم، شکایات متعدد از سوی آنان و مراجعات فراوان از سوی مردم در قوه قضائیه وجود دارد، خطاب به مردم، خاطر نشان کرد: وظیفه قوه قضائیه این است که با تمام امکانات برای احقاق حقوق مردم تلاش کند و مردم نیز تا آنجا که امکان دارد دعاوی را به حداقل رسانده و قبل از مراجعه به دستگاه قضا توسط ریش سفیدها مشکلات خود را حل کنند.
انتهای پیام؛/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول