اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل منطقه ویژه پارس جنوبی:

تئاتر دفاع مقدس کمرنگ شده است

خبرگزاری فارس: مدیر عامل منطقه ویژه پارس جنوبی گفت: در چند سال اخیر فعالیت‌های هنری و تئاتر دفاع مقدس کمرنگ شده است.

تئاتر دفاع مقدس کمرنگ شده است
 به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، سید پیروز موسوی در مراسم اختتامیه جشنواره منطقه‌ای تئاتر دفاع مقدس در پارس جنوبی اظهار داشت: توجه به حفظ کرامت انسانی وجه تمایز انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب‌های جهان است که به خوبی در هشت سال دفاع مقدس نمود یافت از این رو این مقوله باید در فعالیت‌های فرهنگی و هنری کشور نیز به عنوان شاخص ارزش قرار گیرد.
وی با اشاره به برگزاری این رویداد مهم فرهنگی یادآور شد: سال جاری به عنوان سال جهاد اقتصادی برای صنعت نفت و به ویژه پارس جنوبی که مزین به قدوم مبارک مقام معظم رهبری بود، در تاریخ این صنعت عظیم به عنوان برگ زرینی ثبت شده است.
مدیرعامل پارس جنوبی افزود: تاکیداتی که مقام معظم رهبری در بحث کار فرهنگی دارند ما را بر آن داشت این رویداد فرهنگی را در هفته دفاع مقدس برگزار کنیم.
موسوی گفت: هدف از برگزاری این جشنواره گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، زنده نگه داشتن ایثارگری، شهادت، جهاد فی سبیل‌الله و صبر و پایداری و بزرگداشت هشت سال دفاع مقدس با بهره‌گیری از ابزار هنر و تئاتر است.
وی افزود: هنرمندان و فعالان این عرصه می‌توانند زوایای پنهان دفاع مقدس را نمایان کنند و با این فعالیت، فرهنگ پایداری و دفاع مقدس و مقاومت را بین نسل جوان امروز توسعه و تقویت کنند.
موسوی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس هویت ارزش‌های معنوی و ملی ایران اسلامی است و با استمرار و تداوم کار فرهنگی می‌توان این هویت را برای رسیدن به خودباوری و خوداتکایی در جامعه امروز اعتلا بخشید.
مدیرعامل منطقه ویژه با اشاره به دیدگاه متعالی مقام معظم رهبری در زمینه فرهنگ و هنر و به ویژه هنر نمایش، ادامه داد: از سخنان گوهر بار مقام معظم رهبری است که "یک تئاتر می‌تواند به اندازه 10 سخنرانی ارزش داشته باشد" و در واقع می‌توان در صحنه تئاتر بسیاری از چیزها که زبان از انعکاس و بیان آن عاجز است را با این هنر دیرین به شکل محسوس و قابل درک بیان کرد.
موسوی با ارزیابی دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی و تلاش نظام سلطه و استکبار جهانی برای دربند کشیدن ایران اسلامی، یادآور شد: جنگ تحمیلی یکی از ترفندها و اعمال فشارهایی بود که از ابتدای انقلاب بر ملت ما وارد شد؛ جنگ ما، جنگ خاک نبود بلکه دفاع از حیثیت، معنویت و ارزش‌های اسلامی و کرامت انسانی بود.
وی افزود: در چند سال اخیر متاسفانه فعالیت‌های هنری حول محور تئاتر دفاع مقدس کم‌رنگ شده است؛ هنرمندان، نویسندگان، کارگردانان و تمام دست‌اندرکاران باید کمک کنند تئاتر دفاع مقدس به عنوان یک تئاتر ملی تجلی یابد و در تمام جهان شناخته شود و در تقویم فرهنگ و هنر کشور جایگاه ویژه‌ای یابد.
موسوی تصریح کرد: شهدای عزیز هنرمندان واقعی صحنه دفاع مقدس هستند چرا که پایداری و استقامت را آنان آفریدند و درس ایثار و جانفشانی را به نسل جوان آموختند. 
وی بیان کرد: همه باید دست به دست هم دهیم و در راستای رشد و گسترش فرهنگ دفاع مقدس در جامعه اهتمام ورزیم.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول